ש"ס עותרת לבג"ץ בדרישה לפתיחת נחל האסי לכלל הציבור

הבוקר (ג'), הגישו מפלגת שס וח״כ משה ארבל עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה לפתיחה מיידית של הנחל לכלל תושבי ישראל

הבוקר (ג'), הגישו מפלגת שס וח״כ משה ארבל עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בנצרת בדרישה לפתיחה מיידית של הנחל לכלל תושבי ישראל. העתירה מתייחסת לחסימת דרכי הגישה לנחל האסי, על-ידי קיבוץ ניר דוד וזאת בניגוד לחוק ולהסכמי הקיבוץ עם מנהל מקרקעי ישראל.

העתירה מורכבת מצו ביניים המבקש ראשית כל, לשנות את המצב בשטח באופן מיידי. שכן, גם אם רוצים להגיע לפשרה יש לעשות את הדיון בשערים פתוחים. וכן מהעתירה עצמה אשר מבקשת שבאופן קבוע לא ייחסמו הדרכים והנחל השייך לכלל עם ישראל.

הן פסיקת בג״צ והן עמדתו העקבית של היועץ המשפטי לממשלה, ביחס לאיסור המוחלט למנוע גישה לשטחים ציבוריים למי שאינו תושב, הינם ברורים. ואף ביחס לסוגיה זו הביע המשנה ליועמ״ש את עמדתו.

לדברי ח״כ ארבל: ״המציאות בה חברת ״שמירה״ חוסמת דרכים סטוטוריות הינה בלתי חוקית בעליל. הנחל, לכל ארכו, שייך לכלל הציבור ולכן מצופה שהחוק יחול על כולם באופן שווה. אני גאה להיות חלק מסיעת ש"ס בראשות השר אריה מכלוף דרעי, שחרטה על דגלה להיות לפה לאוכלוסיות פריפריאליות ואשר עושה כל שביכולתה לייצג את זכויות אלו בכל דרך אפשרית. בכנסת. בממשלה ובעת הצורך אף בעתירות לבית המשפט״.

עוד ציין ח"כ ארבל כי: "באם תתקבל, תחול העתירה באופן שווה על רעננה כניר דוד ואף מעגן מיכאל. שטחים ציבוריים שייכים לכלל עם ישראל ואין אף גוף שרשאי לנכס אותם, כל שכן להרוויח מהם כסף שלא כדין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *