שערוריה! הרשויות יאסרו חלוקת אוכל ושתייה לרבבות המתפללים במירון

בזמן שבפרסומים הרשמיים נטען כי השנה ההילולה במירון תיערך כרגיל – בשטח נערכים להצר את הצעדים של רבבות המתפללים • ראשי "הכנסת אורחים רשב"י" במירון בפנייה דחופה לשר הפנים: "סכנת נפשות

אחרי שמבצע החיסונים הצליח והמשק כולו נפתח, ולמרות הפרסומים הרשמיים של הרשויות כי השנה תיערך ההילולה הגדולה בל"ג בעומר במירון כפי שהייתה בכל שנה, בשטח נערכים להצר את צעדי רבבות המתפללים ולמנוע חלוקה של אוכל ושתייה לאנשים שיעלו בשרב הכבד מכל רחבי הארץ.

בפנייה דחופה שהעבירו ראשי "הכנסת אורחים רשב"י" במירון לשר הפנים אריה דרעי, עליו חתומים אנשי כל המוסדות הפועלים במירון במשך השנים, מבקשים לבטל את רוע הגזרה ולאפשר את חלוקת האוכל והשתייה לכבוד הצדיק ביום ההילולה.

"לאחר שבשנה שעברה לצערנו בעקבות מגפת הקורונה לא התקיימה הילולת ל"ג בעומר במירון כבכל שנה. שמחנו כמו כל עם ישראל לשמוע על קיום ההילולא כרגיל השנה", פותחים במכתב וממשיכים, "היום הופתענו לשמוע מבכירי המשטרה בשטח, שהם לא יאפשרו חלוקת שתיה ומזון במירון בל"ג בעומר תשפ"א".

"ביום ל"ג בעומר מגיעים למירון מאות אלפי איש, כל אדם שמגיע להילולא יוצא מביתו לממוצע של 12 שעות רצופות בדרכים ובהר, מניעת חלוקת מים ומזון קל לעולים מירונה, הינה סכנת נפשות של ממש", מציינים בפנייה.

במכתב מזכירים כי "כל המסעדות בארץ פועלות באופן מלא, ללא שום מגבלות. אין שום סיבה שהילולת ל"ג בעומר תוחרג", גם פתרונות מוצעים. "אנו מבינים את החששות ויש לנו פתרונות מעשיים לכל חשש שעולה. לדוג' באפשרותנו להקים אוהלים פתוחים שבו ישבו ויסעדו", נכתב בפנייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *