שערורייה: ההנחה לחרדים ברב קו -תבוטל, החילונים יקבלו הנחה באפליקציה

בעוד הרפורמה פגעה במגזר החרדי, על המגזר החילוני היא פוסחת שכן הוא ישלם דרך האפליקציה בלבד שמאפשרת לו הנחה משמעותית

השבוע הודיע שר האוצר אביגדור ליברמן על רפורמה חדשה בתשלום בתחבורה ציבורית. בהתאם לרפורמה תבוטל הנחת הערך צבור שיש ברב קו, ונוסע ישלם מחיר מלא על כל נסיעה.
מי שהוחרגו מגזירה זו הינו ילדים, גמלאים, וכן ציבור הסטודנטים.

אולם בעוד הרפורמה פגעה במגזר החרדי הרגיל, על המגזר הלא דתי היא פוסחת שכן הוא ישלם דרך האפליקציה בלבד שמאפשרת לו הנחה משמעותית .

כיום ניתן לשלם בתחבורה ציבורית בשני דרכים: ברב קו עם הנחת ערך צבור או באפליקציה ללא הנחת ערך צבור, אך במחיר נמוך משמעותי המשתווה להנחת ערך צבור.
כעת המחיר הנמוך באפליקציה יישאר אך הנחת ערך צבור תיעלם.

כך לדוגמה אדם הנוסע מבית שמש לירושלים ישלם מחיר מלא של 14.5 שקלים, בעוד עמיתו המשלם דרך האפליקציה ישלם על אותה נסיעה עשרה שקלים בלבד.

שי גליק מנכ"ל בצלמו שחשף את הדבר פנה היום במכתב בהול לשרי התחבורה והאוצר וטען שמדובר באפליה על רקע דתי. במכתבו הדגיש גליק הציבור החרדי איננו משתמש בסמארטפון ולכן אין בידו את האפשרות להשתמש באפליקציה.

גליק דרש לאפשר את ההנחה שניתנת באפליקציה גם ברב קו, ולחילופין להוסיף שבב אלקטרוני או צמיד אלקטרוני במקום האפליקציה.

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: "מדינת ישראל הינה מדינת חוק ואסור להפלות על רקע דת.לא ייתכן שבגלל שהציבור החרדי בוחר לשמור על אורח חיים מסויים ולא להשתמש בסמארטפון או יפסיד באופן ממוצע מאות שקלים בחודש עבור כל בני המשפחה. אנחנו קוראים לשרי התחבורה והאוצר לבטל את האפליה הזו, וככל שלא נשקול אף עתירה לבג"ץ נגד אפליה זו על רקע דת."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *