שערוריית ההסכם: נתניהו לא יכול להתמודד

על פי ההסכם הקואליציוני, ראש הממשלה נתניהו לא יורשה להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות. הרשת מזועזעת

על פי ההסכם הקואליציוני, ראש הממשלה נתניהו לא יורשה להתמודד לכנסת בבחירות הקרובות.

העיתונאי עמית סגל הגיב בטויטר וכתב: "לא מכיר תקדים לממשלה שמחוקקת איסור שיחול על אדם אחד, יו"ר האופוזיציה, להתמודד לכנסת. צינון על ראש ממשלה זה דבר סביר ומקובל והגבלת כהונה תקפה בעולם. אבל איסור פרסונלי למעשה על ריצה לכנסת שתקף לאדם אחד ויחיד במדינה שבמקרה הוא גם האיום העיקרי על קיומה – לזה אין אח ורע."

העיתונאי זאב קם הגיב: ‏צריך לומר את זה בצורה ברורה, וכל מי שהדמוקרטיה באמת יקרה לליבו (ולא רק בדיבורים) צריך להצטרף לאמירה ולהיות ישר עם עצמו – להעביר חוק שמונע מאדם מסויים (נתניהו) מלהתמודד לכנסת, זה פרסונלי, לא דמוקרטי ובעיקר זה שבירת כל העיקרון הבסיסי של הזכות לבחור ולהיבחר. וזה גם לא יעבור בג"ץ.

העיתונאי אריה ארליך כתב בטוויטר: ‏אחד שקיבל 273,836 קולות בבחירות: יהפוך לראש הממשלה. אחד שקיבל 1,066,892 קולות בבחירות (+ כמיליון ממפלגות תומכות): יחוקקו חוק שאינו יכול להתמודד לכנסת. דמוקרטיה נוסח איראן."

מימינה נמסר: "אין, לא הייתה ולא תהיה הסכמה בעניין מניעת ריצה לכנסת.
מדובר בהצעה שעלתה, לא סוכמה והיא גם לא תהיה. הדבר היחידי שהיה והוסכם הוא הגבלת כהונת רה"מ ל-8 שנים או 2 קדנציות. באשר לשאר הפרסום הערב בחדשות 12 – ההסכמים הקואליציוניים טרם נחתמו ועוברים בשעות אלו ממש שינויים ותיקונים. חלק מהדברים שהובאו לא מדויקים, וחלקם רלוונטיים לטיוטות קודמות. ההסכמים יפורסמו בשקיפות מלאה לציבור ברגע שיסוכם תוכנם".

בעקבות הפרסום: ימינה מאשרת – ההצעה עלתה, אבל נטיל וטו על החקיקה שתמנע מנתניהו להתמודד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *