שרה לחוקרים: "ביבי שונא פלאפונים. ואומר לעולם אל תסמסי"

תמלילי חקירתה של רעיית ראש הממשלה נתניהו, שרה נתניהו, בחקירתה במשטרה בתיק 4,000 בזק-וואלהNews: "רומסים אותי כמו ג'וק"

כתב המשפט של חברת החדשות, גיא פלג, חשף הערב את תוכן עדותה בחקירה של אשת רה"מ נתניהו, שרה:

‏חוקרת: גם ראש הממשלה חושב כמוך על התקשורת?

שרה: בעלי הוא בן אדם יותר שכלתני, אבל גם הוא יגיד את זה לכל מי שמוכן לשמוע, שזו דיקטטורה ובריונות ושקרים, כל מה שאומרים עלינו זה שקר. לא מפרסמים את כל מה שהוא עושה למען המדינה. זה כואב ולא הוגן. אני מקווה שיום אחד תהיה תקשורת מאוזנת במדינת ישראל, אני לא צריכה לחיות בפחד ולא לומר את מה שאני חושבת. אני רוצה לדבר על הכאב שלי, שיש חוסר צדק, אכיפה בררנית, שישאלו את כולם למה אליהם התקשורת חיובית ואליי לא. אם הייתי שמאלנית, והייתי אשת ראש ממשלה שמאלני, היו כותבים עליי דברים טובים. מישהו אמר לי פעם, "את יכולה להיות מלכה, אם בעלך היה שמאלני. את נשואה לאדם הלא נכון". נשים אחרות של ראשי ממשלה גם עשו, ודיברו אותו הדבר, ורק אותי חוקרים. אני אגיד את דעתי על התקשורת לכל מי שמוכן לשמוע, גם בחו"ל, ולכל מנהיג שאפגוש אומר שהכל נהדר פה בארץ, רק התקשורת איומה.
חוקרת: זאת הסיבה שראש הממשלה השאיר אצלו את תיק התקשורת?
שרה: לא יודעת, לא מבינה בתיקים. אנחנו הכי מושמצים, ומתנהלים כלפינו באופן הכי לא הגון, כלפיי וכלפי ראש הממשלה. יש רצון להפיל את ממשלת הליכוד. אין לנו כוח, אנחנו הכי חלשים. בעלי המנהיג הכי טוב, מתקבל כמו מלך בכל העולם, בכל העולם כולם מוחאים לו כפיים, הוא מנהיג אהוב בעולם, אבל הוא חלש בתקשורת. כולם שוחטים אותו ואותי.

חוקרת: אני מנסה למקד אותך במשרד התקשורת.
שרה: לפני שמומו (פילבר) מונה, לא הייתי בקשר עם משרד התקשורת, איתו (מומו) היה קשר של שנים. גם אני וגם בעלי האמנו בו. אני חיבבתי אותו מאוד, אבל, לא אני מיניתי אותו. מה רע שראש הממשלה ממנה מישהו שגם אני מחבבת?
חוקרת: פילבר כותב (לאחר שמונה) שהוא מקווה לממש את הציפיות שלכם ממנו. למה הוא מתכוון?
שרה: אין לי מושג. הוא ירצה להפוך את התקשורת להוגנת.
חוקרת: הוא מודה לשניכם.
שרה: אני חייבת לומר, שאני כפסיכולוגית לא הייתי מנתחת אישיות של מישהו במשפט הזה.

שרה: אני לא זוכרת שבעלי דיבר איתי על הקשר שלי ושל איריס (אלוביץ'), כי הוא לא ידע עליו. הוא לא יודע שאני פונה לאיריס ב"וואלה". אני חושבת שהייתה אווירה… שהרגשתי שהאלוביצ'ים לא אוהבים את היחס אליהם במשרד התקשורת. אני לא בטוחה שהם דיברו איתנו על זה. ממש לא. לא דיברתי על זה עם ראש הממשלה אף פעם. לא פנו אליי עם איזה סוג של בקשה. הפגישות איתם היו ארוחות נעימות, חברתיות, נושאים
הפגישות איתם היו ארוחות נעימות, חברתיות, נושאים אישיים, לא שמעתי את השם "בזק" בשיחות, עלו רק נושאים כמו תקשורת, "וואלה", נוני מוזס, לא מיזוג יס. אין לי מושג מה זה מיזוג ורגולציה. אין לי מושג ולא היה לי מושג.

חוקרת: האם בהתכתבות של איריס היו דברים לא בסדר, שהיה צריך למחוק?
שרה: ממש לא. מחקתי הרבה, וזה היה מלפני שנים.
חוקרת: את נוהגת למחוק הודעות טקסט?
שרה: בעבר מחקתי. אמרו לי הרבה אנשים למחוק, שיש עומס ויש דברים אישיים כאלה. ראש הממשלה בחיים לא אמר לי למחוק. מחקתי שורה שלמה של דברים וזה היה כל מיני אנשים, לא היה לי מספיק זיכרון במכשיר לכל מיני קבוצות.
חוקרת: וההתכתבויות עם איריס?
שרה: אני משערת שמחקתי קבוצות, לא הודעות בינינו מחקתי משהו כללי.

שרה: מה הקשר ליס? יכול להיות שפניתי לאיריס (אלוביץ') וניר (חפץ), אבל אין מצב שאני לא יכולה לפנות למישהו בגלל שיש לו דברים אחרים. אם הם היו מקבלים הטבות, נראה לכם שהייתי צריכה ככה להמשיך להתחנן על נפשי?
חוקרת: היה קשר בין הסיקור החיובי לרגולציה ,החברות בינכם לבין האלוביצ'ים, בעלת אינטרסים.
שרה: ממש לא. כל מה שאמרת זה שקר. זה בריונות כי יש לך כאן את כל הכוח עליי.
חוקרת: אילן (ישועה) אומר שאסור להכעיס את שרה, היא יכולה להתנקם בבזק.
שרה: שטויות, אני כופרת בכל מה שאת אומרת. זה שקר, הבל הבלים.
על יורוקום עד עכשיו אני לא יודעת מה זה יורוקום. אני ממש רחוקה מלהבין מושגי כלכלה, אני לא חזקה בזה ולא מבינה בזה. קבוצה לא קבוצה.

חוקרת: אבל על "וואלה" ידעת.
שרה: כי זה תקשורת, ושוחטים אותנו שם.
חוקרת: מכירה עסקים אחרים שלהם?
שרה: לא התעסקתי, ידעתי ש"וואלה" שלהם, לא ידעתי על בזק.
חוקרת: היו נושאים שהטרידו את האלוביצ'ים עם הרגולציה?
שרה: לא ידעתי על זה.
חוקרת: עסקת בזק יס?
שרה: לא שמעתי, לא ידעתי לא היה לי מושג, חצי מושג.
אם תהיה לי אפשרות להוריד משהו שלילי ולא נכון, מותר לי לזעוק על חיי, ולומר שמשהו לא נכון ושלילי. תבדקי, כל מה שאומרים עליי זה שקר. רומסים את כבוד האדם וחירותו. רומסים אותי כמו ג'וק.

חוקרת: הייתה שיטה. שאול ואיריס (אלוביץ') קיבלו הנחיות ומעבירים לאילן (ישועה) איש הביצוע, זה מגיע ממך, מראש הממשלה ומהיועצים שלכם.
שרה: אין שום שיטה, אני ממש לא פניתי לאיריס: "תורידי את זה, תעלי את זה". כולם עושים את זה, ורק אותנו חוקרים בעניין הזה. שוחטים אותנו בתקשורת, קוטלים אותי, את הילדים ונפשם.
חוקרת: מה איריס אמורה לעשות עם מה שאת אומרת לה?
שרה: כלום. לא נתתי הוראות, קיוויתי שהיא יכולה לעשות משהו עם זה, גם לאלוהים הייתי פונה.
חוקרת: מלבד הסיקור, דיברתם על עורכים? עובדים?
שרה: יכול להיות שאמרתי לה שכל אחד צריך את העובדים שמתאימים לו. צריך להתאים את העובדים לאידיאולוגיה שלהם. אני זוכרת שהייתה אווירה של התחמקות, מריחה, איריס אמרה לי שהם יהיו יותר הוגנים אבל זה לא היה.
חוקרת: בשנים הרלוונטיות, הקשר היה מאוד קרוב המון הודעות.
שרה: זה מוגזם. היה לי עם איריס קליק, הרגשתי שהיא מבינה לליבי. שכואב לה מה שכואב לי. הייתי כותבת לה "למה אתם כותבים שקרים?", היו פעמים שאמרתי לאיריס שתוקפים אותי כדי לפגוע בבעלי.

שרה: אני אף פעם לא ליד ראש הממשלה עם פלאפון. אין לנו פלאפונים בבית. אסור שיהיו בבית, ואני גם לא משתפת אותו. הוא שונא את זה, ואומר לעולם אל תסמסי, הוא לא מאמין בדברים האלה. אומר שאם יש משהו, אומרים אישי, לא להסתמס

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *