שרים בליכוד מתנגדים לסגר על כל ישראל: "קצב ההדבקה ירד"

בצל העלייה במספר החולים שר הבריאות יולי אדלשטיין  מזהיר כי "בנסיבות הקיימות, אם הקצב יימשך – עוד כמה ימים ניאלץ לעשות סגר".

בצל העלייה במספר החולים שר הבריאות יולי אדלשטיין  מזהיר כי "בנסיבות הקיימות, אם הקצב יימשך – עוד כמה ימים ניאלץ לעשות סגר".

אחרי שששר הביטחון בני גנץ הביע התנגדות להטלת סגר כללי על כל ישראל, גם בכירים בליכוד מצטרפים  לדברים "כשמנתחים את המספרים, רואים שקצב ההדבקה ירד משבוע ל-12 ימים", אמר היום לאתר חדשות 12 (רביעי) שר בליכוד. "מספר החולים היומי נשאר פחות או יותר באותו מקום ואפשר להניח שבימים הקרובים יירד, אז מה החוצפה לדבר על סגר? זה הרס הכלכלה בהגדרה".

השר מהליכוד הוסיף עוד: "היינו שם כבר, הרחוב גועש, עסקים קורסים, איך למישהו נראה הגיוני לדבר שוב על סגר? ונניח שיעשו סגר, בעוד שבועיים יפתחו שוב הכל ושוב יהיו הדבקות. צריך ללמד את הציבור לחיות לצד הקורונה. סגר שיוביל להורדת הנתונים הוא לא ניצחון, זו כניעה"‎.

שר נוסף, ממפלגת כחול לבן,  הביע אף הוא התנגדות לסגר "בני גנץ עמד על זה שסגר מלא וכולל הוא לא אופציה עד שיהיה ברור מה ההשפעות של ההגבלות האחרונות. יש לנו עוד כמה ימים לראות את הנתונים ואם המגמה משתנה. צריך להשיב את האמון הציבורי וסגר רק יסדוק אותו עוד יותר".

"כל עוד אפשר להימנע מסגר – צריך להימנע", טען השר. "התחושה היא שהמילה הזאת נזרקת יותר מדי בקלות דעת. זו פאניקה מוגזמת. במקום לדבר על סגר, צריך לדבר על מה עושים עם מערכת החינוך באחד בספטמבר, ואיך דואגים שבחורף המשק לא משתתק לחלוטין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *