שר האוצר נועד עם בכירים במשק בנושא הסגר

ראשי המגזר העסקי הבהירו כי הם מתנגדים למהלך של סגר כללי

לקראת קבינט הקורונה, נועדו שר האוצר ישראל כ"ץ ומנכ"לית משרדו קרן טרנר עם ראשי המגזר העסקי לדון במשמעויות ההרסניות למשק של הטלת סגר נוסף.

זאת למרות העליה המדאיגה במספר החולים וקריאתם של מנהלי בתי החולים לעומס שאינם עומדים בו.

בפגישה נכחו אייל חנקין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אופיר שריד, מנכ"ל חברת מליסרון, דדי ריזל, מנכ"ל איגוד הקמעונאים, אביר קארה, ראש ארגון "אני שולמן", רון תומר, יו"ר התאחדות התעשיינים, אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונאים, אייל הלוי, כנסים ותרבות, שי ברמן, יו"ר איגוד המסעדנים, אייל זכרון, נציג המסעדנים וירון גינדי, ראש לשכת יועצי המס.

במהלך הפגישה הבהיר שר האוצר, ישראל כ"ץ, כי הוא מתנגד לסגר כללי ועל כן הציג תוכנית אלטרנטיבית לריסון במסגרתה תחולק הארץ לאזורים כתומים ואדומים. תכנית זו מאפשרת לשמור על רציפות המסחר, מקומות העבודה ומערכת החינוך תוך צמצום משמעותי של התקהלויות ובכך הורדת הסיכוי להדבקה.

על פי הערכה, החלה של סגר כללי תהווה מכה אנושה לכלכלה, שעל פי הערכות האוצר תעלה למשק בין 15 ל-20 מיליארד שקלים נוספים בחודש, מעבר לעלות המגבלות הנוכחיות.

ראשי המגזר העסקי הבהירו כי הם מתנגדים למהלך של סגר כללי וכי יש ללמוד לחיות לצד הקורונה ולהימנע משימוש בצעדים דרסטיים מסוג זה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *