שר הבטחון גנץ: "אציג מודל שירות מדורג"

"חוק הגיוס שעלינו להביא עד ספטמבר הוא מתווה גישור שמחייב אותנו בג"ץ"

ועדת החוץ והביטחון, בראשות ח"כ צבי האוזר, שמעה היום (ב') את סקירתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, ח"כ בנימין גנץ.

הדיון היה דיון חסוי, ולהלן עיקרי דבריו של שר הביטחון ורה"מ החליפי:

ברמה המדינית- ביטחונית – איראן היא השחקן המרכזי, הגדול והשלילי העומד מולנו. המשטר שלה חותר להגמוניה אזורית ובונה שחקנים באזור כולו וגם מפתח יכולות גרעיניות. המשימה החשובה ביותר של ישראל בזירה המדינית היא הארכת אמברגו הנשק על איראן. צריך לפעול ולזכור שקודם כל מדובר בסוגיה עולמית, אחר כך אזורית ובסוף ישראלית ובהתאם לכך לכוון את הפעולה שלנו. באיראן גם קיים משבר חברתי וכלכלי שהוא גורם משפיע. אנחנו ממשיכים במערכה בזירה הצפונית לצמצום איום הדיוק וההתפשטות האיראנית בסוריה ולבנון. הציפייה שלי מהצבא היא לדעת לפעול בכל המעגלים, וצריך לוודא שאין מקום שאנו לא יודעים להגיע אליו ולפעול בו. במקביל מפתחים ומגדילים את המאמץ להביא להחזרת הבנים הביתה ופיתוח עזה.

שר הבטחון גם התייחס לנושא מתווה השירות החדש:

בלי מתווה שירות חדש יתערער מודל צבא העם. חוק הגיוס שעלינו להביא עד ספטמבר הוא מתווה גישור שמחייב אותנו בג"ץ, ולאחריו אציג מודל שירות מדורג – קדימות ועדיפות לצה"ל ולדרג הלוחם ושירות ביותר מערכים ביטחוניים ואזרחיים.

המוקד הוא שכל אזרח ישראל צריך לתרום למדינה. כשאתה תורם איכפת לך, אתה מרגיש שייך ואתה הופך לאזרח טוב יותר. זה תהליך שייקח זמן רב קדימה להטמיע. מיניתי צוות מקצועי במשרד שעוסק בכך כבר היום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *