שר החוץ כ"ץ:"בראש סדר העדיפויות הם חיזוק הקשר האזורי והטמעת היבטים כלכליים עם מדינות המפרץ"

שר החוץ ישראל כ"ץ : "לפני חצי שנה מוניתי לתפקיד מ"מ שר החוץ ונכנסתי למשבר קיים, ולמסלול מדיני של תכנית עבודה הקיימת ל2019. היו שתי סוגיות עיקריות, סוגיית שכר חו"ל שהוסדרה כבר, וסוגיית תקציב המשרד שאני בטוח שתיפתר. כולם מודעים לעוגה התקציבית המאתגרת ואנו פועלים ביחד להסדרה באופן שיאפשר את פעילות המשרד החשובה.

הטיפול בחיזוק ירושלים נמצא בעדיפות ראשונה ואני מאמין שנוכל לקדם דברים בנושא. דברים נוספים בראש סדר העדיפויות הם חיזוק הקשר האזורי והטמעת היבטים כלכליים בעבודת המשרד.

בחודשים האחרונים ביקרתי בכינוס האו"ם באבו דאבי כחלק מפעילותי המדינית. הדבר העיקרי הוא עליית מדרגה בקשרים עם מדינות המפרץ. רק לאחרונה פגשתי אישיות בכירה באמירויות והיו סיכומים משמעותיים והמטרה שלי, בגיבוי מוחלט של ראש הממשלה, היא לפעול לנורמליזציה גלויה ולהסכמים חתומים וגלויים מול מדינות המפרץ. אין לנו סכסוך איתם, אין לנו גבולות איתם, יש רק את הסוגיה הפלסטינית.

באותה פגישה הבאתי את ארדואן כדוגמה, שאנו לא אוהבים אותו, וגם הם לא לדעתי. ברור שיש כאן עימות מולו, אבל היקף הסחר עם טורקיה רק הולך ועולה. באזור הזה יש frenemies. אפשר להתווכח על דבר אחד ולשתף פעולה באחרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *