תבוסה לח"כית מתקוה חדשה: חוק הדגל שלה נפל

על פי הבטחתה של ח"כ השכל, הצעת החוק אמורה הייתה לעלות לקריאה ראשונה כבר בשבוע הראשון של פתיחת מושב הקיץ. חודש וחצי מאוחר יותר, הצעת החוק עדיין לא עלתה להצבעה

מליאת הכנסת דחתה ברוב של 29 מול 20 את הצעת חוק הסדרת השימוש בקנאביס למטרות רפואיות של חברת הכנסת שרן מרים השכל שהוגשה לקריאה ראשונה.

בהצעת החוק הוצע להסדיר בחקיקה ראשית את העיסוק בקנאביס למטרות רפואיות על כל שלביו והיבטיו השונים, ובכלל זה – להסדיר את התנאים לגידול ולייצור של קנאביס למטרות רפואיות, לקבוע פיקוח ובקרה על איכות הקנאביס למטרות רפואיות, להבטיח מחקר מעמיק בקנאביס למטרות רפואיות באמצעות הקלת התנאים והכללים לעריכת מחקרים בתחום, לקבוע כיצד יונפק הקנאביס למטופלים וכיצד הוא ייארז וישווק להם, לתרום להפחתת מחירים של הקנאביס למטופלים ולגרום לפתיחת השוק לייבוא ולייצוא של קנאביס לצרכים רפואיים.

כל זאת כדי לאפשר למטופלים מקור אספקה רציף, ראוי ובטוח של קנאביס לשימוש למטרות רפואיות, תוך שמירה על ביטחון הציבור ומניעת זליגתו של הקנאביס, שמוגדר כסם מסוכן, שלא למטרות רפואיות.

על פי הבטחתה של ח"כ השכל, הצעת החוק אמורה הייתה לעלות לקריאה ראשונה כבר בשבוע הראשון של פתיחת מושב הקיץ. חודש וחצי מאוחר יותר, הצעת החוק עדיין לא עלתה להצבעה. הסיבה לכך היא שח"כ השכל לא השיגה את הרוב שיבטיח כי הצעת החוק תעבור לשלב הבא, ותאפשר את התכנסות ועדת הקנאביס לדיונים לקראת קריאה שניה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *