תביעה תקדימית בגין פגיעה בעשרות אלמוגים בריף הדולפינים באילת

הנתבעות, הינן האנייה ושתי חברות לשיט ולספנות של איי מרשל, המפעילות את האנייה "SupraStar", אשר נכנסה לשטח הנמל באילת לצורך עגינה וטעינת מטען של פוספטים.

על פי כתב התביעה, ביום 20.10.2015, במהלך ניווט האנייה באמצעות הנתב לצורך קשירה לרציף בנמל, סטתה האנייה ממסלולה ונסחפה בצורה מסוכנת למזח הצפוני של ריף הדולפינים באילת.

מחקירת המקרה שבוצעה ע"י רשות הטבע והגנים התברר, כי על מנת למנוע את היסחפות האנייה אל הריף התקבלה החלטה להפעיל את מנוע האנייה בעוצמה גבוהה. דחף המים האדיר, אשר נוצר בירכתי האנייה כתוצאה מהמדחף שלה, פגע במערך ההצפה של המתחם הימי והרחיף מהקרקעית כמויות גדולות של חול שהעכיר את המים.

כתוצאה מכך, נגרמו נזקים בלתי הפיכים לאלמוגים בריף, המוערכים על פי חוות דעת בסכום כולל של כמיליון ₪. חלק מהאלמוגים נשברו (כ – 60, בהערכת חסר), חלקם כוסו בחול, וכן נגרמו נזקים עקיפים למיני דגים וחסרי חוליות שאינם יכולים לשרוד ללא ביתם (האלמוג).

האלמוגים נמצאים בסכנת הכחדה ומוגדרים כ"ערך טבע מוגן". בריף הדולפינים ובסביבתו מצויים אלמוגים רבים, בין אם בתוך המתחם ובין אם מחוצה לו ולהם ערך כלכלי רב.

במסגרת כתב התביעה, מבקשת רשות הטבע והגנים, באמצעות פרקליטות מחוז דרום (אזרחי) מבית המשפט לחייב את הנתבעות בסכום של 908,383 ₪ בגין הנזקים הסביבתיים והאקולוגיים שנגרמו כתוצאה מהתרשלותם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *