תוך שבוע 3.700 נדבקים, נתניהו ימסור הערב הצהרה

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש טען בקבינט הקורונה כי לפי מקדם ההדבקה הנוכחי, בתוך שבוע יהיו 3,700 נדבקים ביום. הערב בשמונה – נתניהו מכנס עיתונאים

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו (ראשון) ודן בצעדים לצמצם את התחלואה. ראש הממשלה צפוי למסור הצהרה הערב בשעה 20:00.

משרד הבריאות יבקש מקבינט לסגור את כל המסחר בכל הארץ ולסגור את בתי הספר בערים האדומות והכתומות.

משרד הבריאות ימליץ לקבינט הקורונה על בידוד של שבעה ימים במלוניות לשבים מטורקיה ומסרביה – ולאחר מכן, המשך בידוד בבית. עוד ימליצו במשרד על בידוד לכל השבים מחו"ל, גם ממדינות ירוקות. פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש טען בקבינט הקורונה כי לפי מקדם ההדבקה הנוכחי, בתוך שבוע יהיו 3,700 נדבקים ביום.

"מחצית מההתפרצויות שמוצאת מפקדת הקורונה – מקורן בבתי הספר", כך אומר היום (ראשון) גורם צבאי בכיר בהתייחס למקרים שבהם יש כמה נדבקים באירוע אחד.

"לשולחננו מגיעים במהלך יום בין 20-14 אירועי התפרצות. בדרך כלל חצי בבתי ספר והחצי השני במפעלים. אני לא חושב שזה כזה משמעותי – כי כשאתה שואל איפה אנשים נדבקו, אתה רואה שהמדד של בתי ספר לא כזה גבוה. רוב האנשים אומרים שהם נדבקו בבית – מבן משפחה, ו-50 אחוז לא יודעים להסביר בוודאות איפה הם נדבקו".

פרופ' אש אמר על פיילוט הקניונים בישיבה: בגדול יש עמידה במתווה אך היקפי המגעים עלו באופן משמעותי וגרמו לעלייה בתחלואה. לכן, אנחנו ממליצים לא להמשיך בפתיחת הקניונים והשווקים. בנוסף, קידום חקיקת חובת הרישום כתנאי לפתיחה מחודשת.

ד"ר שרון אלרעי-פרייס: "אני נמצאת בתחושת דז'ה-וו מאוגוסט ואני לא רוצה שנהיה שם. אין סיבה לחזור על הטעות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *