תופעה מדאיגה בירושלים

במל"ל במשרד הבריאות וברשויות המקומיות ידוע על תופעה בעייתית של הימנעות מבדיקות

על פי נתונים המתפרסמים להלן פילוח החולים בשכונות בירושלים: במדד מספר החולים, ביחס לכמות תושבים בשכונה, ניצבת בראש השכונות בעיר; שכונת רוממה עם 162 נשאים, שכונת קרית צאנז (בה על פי הדיווחים נותר מקווה פעיל, גם בתקופת האיסור) עם 74 נשאים חיוביים בשכונה, שיכון חב"ד עם 95 חיוביים, עזרת תורה עם 64 חיוביים, קרית בעלזא עם 81 חיוביים.

ארבעת השכונות הללו נושקות אחת לשניה, כך שההסבר המוביל והמניח את הדעת; היכן שנשמרים פחות נדבקים יותר, מוצג כאן כסימן אזהרה לשכונות אחרות. יחד עם זאת, ניתן להחריג את עזרת תורה, בה אמנם התחלואה גבוהה אולם בימים האחרונים לא התווספו בה נדבקים חדשים.

לעומתה, ברוממה נוספו 17 חולים בארבעת הימים האחרונים, בקרית צאנז 8, בקרית בעלזא 13, ובשיכון חב"ד 5.

שכונות מאה שערים (6 נדבקים) גאולה (5 נדבקים), זכרון משה (7), כרם אברהם (9), מרכז העיר הנביאים (2), ורמות ג' (5) רמות פולין (6) – הן המוקדים 'האדומים' בירושלים – נכון לשלוש הימים האחרונים.

בקרב מקבלי ההחלטות במל"ל, במשרד הבריאות וברשויות המקומיות ידוע על תופעה בעייתית של הימנעות מבדיקות, בכמה ריכוזים. על פי המידע שמגיע בין היתר משכנים.

מדובר בתופעה מדאיגה, שכן על כל אחד חובה לא לסכן את הציבור. עוד אפשר להדגיש שכל גדולי ישראל, החל מגדולי ישראל, העדה החרדית, פוסקי ההלכה מכל העדות והרבנים הראשיים, כתבו ופסקו כי מי שלא עושה זאת, הרי שהוא בגדר 'חב לאחריני' וגורם לסכנת נפשות ממש.

יצויין כי גם בשכונות ערביות בירושלים, ניתן לראות בשלוש הימים האחרונים סימנים מדאיגים. בשכונת אבו תור מספר החולים עלה ב 14 אחוז, כך גם בית צפאפא. בעיסוייה ב 20 אחוז. מספר החולים בתקופה שלפני כן נמוך מאוד, לכן שכונות אלו עדיין לא מוגדרות כאדומות, אולם אם הקמב יימשך כך, אפשר להעריך שיוחלט על הגבלות אף בהן.

ניכר כי בחלק מהשכונות הללו, כללי השמירה נשמרים בשבוע האחרון ביתר הקפדה – שכן המגמה בשלוש הימים האחרונים – בירידה, לא נוספו חולים חדשים, בגבעת המבתר; גבעת מרדכי; הר חומה; הרובע היהודי; מעלות דפנה; סנהדריה; עזרת תורה; פסגת זאב; קרית יובל; קרית משה; רמות ב; רמת אשכול; שערי חסד.

בשכונת הר-נוף לשם הדוגמא, שהגיעה בשיא ל 203 חולים בשכונה, לא התווסף בימים האחרונים אפילו חולה אחד. כך שמעבר להמשך שמירה על הכללים נותר רק להמתין שכל החולים בשכונה, (וכמובן אף בכל מקום), יבריאו במהרה ובקלות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *