תורה חגרי שק: הראשון לציון ונשיא המדינה ספדו למרן הגר"נ קרליץ זצ"ל

הרב יצחק יוסף הספיד הבוקר את מרן הגר"נ קרליץ, גם נשיא המדינה ריבלין שלח איגרת לבני המשפחה. וגם כל הפרטים על ההתארגנות למסע הלוויה בבני ברק, והודעת בתי הדין על שביתה ממלאכה

היום יתקיים מסע הלווית מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ זצוק"ל, רחובות כהנמן ורבי עקיבא יסגרו לתנועה החל מהשעה 11:30. ההלוויה תצא בשעה 12:00 משכונת רמת אהרן אל בית החיים פונוביז' שבבני ברק, שר התורה הגר"ח קניבסקי צפוי לצאת להשתתף בהלוויה, יספידו: ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, הגרב"ד פוברסקי, הגר"ד לנדו, ובנו הגרא"י, הבוקר הודיעו רבני בתי הדיו בבני ברק שיש לשבות ממלאכה בשעת הלוויה, עוד הדיעו כי נשים תתכנסנה ברחוב חבקוק על מנת להשתתף במסע הלוויה.

בתוך כך, הראשון לציון הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף: ״הגאון רבי ניסים קרליץ זצ״ל היה מעמודי התווך של פסיקת ההלכה וההוראה״, ״על אף המחלוקות ההלכתיות נהג תמיד בענווה, לצד היותו דן דין אמת לאמיתו ללא מורא ומשוא פנים, אין ספק שדודו מרן החזון איש זצ״ל יוצא יחד עם כל פמליא של מעלה לקבל את מי שהמשיך את דרכו עשרות בשנים״. הראשון לציון הורה לתלמידי ישיבתו ישיבת ׳חזון עובדיה׳ השוקדים על תלמודם בימי בין הזמנים וכן לישיבות שתחת נשיאותו, להפסיק מלימודם ולצאת להלוויה וציין כי על פי ההלכה פוסק שהורה הוראות לרבים מבטלים תורה ויוצאין ללוותו.
 
גם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, שלח הבוקר, אגרת תנחומים למשפחת קרליץ עם פטירת הגאון הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ"ל. באגרת נכתב "משפחת קרליץ היקרה, שמעתי בצער עמוק על פטירת עטרת ראשכם הגאון הרב שמריהו יוסף ניסים קרליץ זצ״ל נשיא ועד הישיבות, שנשא למעלה משישים שנה בעול הציבור בהנהגה, פסיקה, הוראה והדרכה רוחנית. מורה דרך לאלפים ורבבות שהעמיד בנים ותלמידים הנושאים גם הם בעול עם הציבור. תורתו, צניעותו וענוותנותו, היו חותמו, חותם של אמת אותו נשא עמו בכל עשייתו. בבניין ציון וירושלים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *