
כביש המנהרות. צילום: חברת מוריה לפיתוח ירושלים
אפשר לברך על המוגמר. כביש המנהרות החדש נפתח לתנועה במלואו. שדרוג הכביש בוצע במשותף על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים. הפרויקט, בהשקעה של כמיליארד שקלים, כלל שדרוג המנהרות הקיימות, הוספת שתי מנהרות חדשות והקמת גשר חדש במקביל לגשר הקיים.
הכביש המחודש כולל שתי מנהרות באורך של כ־900 מטרים כל אחת לכיוון ירושלים, ושתי מנהרות באורך של כ־300 מטרים כל אחת לכיוון גוש עציון. בכל המנהרות שני נתיבי נסיעה דו-מסלוליים. בין המנהרות מחברים שני גשרים באורך של כ-360 מטרים עם שני נתיבים דו-מסלוליים. לצד בניית המנהרות החדשות, שודרגו גם המנהרות הוותיקות והגשר הקיים.
המנהרות כוללות נתיב לתחבורה ציבורית שיופעל במתכונת נת"צ מתחלף בהתאם לעומסי התנועה המשתנים. בשעות הבוקר, ישמש הנתיב כעורק כניסה לעיר ירושלים מגוש עציון; ובשעות העומס אחר הצהריים יתחלף כיוון הנסיעה בנת"צ לכיוון גוש עציון.
שרת התחבורה מירי רגב: "הגיע הזמן שתושבי 'עוטף ירושלים' ייהנו מנסיעה נוחה ובטוחה בדרכם לבירה, שבה רבים מהם עובדים, לומדים, צורכים שירותים ומבלים". ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "עיר הבירה עוברת בשנים האחרונות מהפכה של ממש בתחום התשתיות. גם ההגעה לעיר הופכת נוחה יותר ובטוחה יותר. עוד פרויקט ענק מאחורינו ורבים עוד לפנינו. כי כל הדרכים מובילות לירושלים!"
חשוב לציין שבשונה מפרויקטים רבים של תשתיות, הפרויקט הזה הושלם בזמן ואף קודם לכן. זאת על־אף שורה ארוכה של עיכובים אובייקטיביים דוגמת המחסור בידיים עובדות בעקבות המלחמה.
תגובות