תיעוד: אירוע הדינר הגדול של עולם הישיבות

אירוע מרגש ומרשים – הדינר השנתי של ישיבת מיר, הישיבה הגדולה בישראל ובעולם כולו, התקיים אתמול בערב (רביעי), באולם הכנסים "אווניו" שבקרית שדה התעופה בן גוריון. באירוע היוקרתי, שהוגדר כערב הפילנתרופי הגדול בעולם הישיבות – הצלם שלומי כהן תיעד

אירוע מרגש ומרשים – הדינר השנתי של ישיבת מיר, הישיבה הגדולה בישראל ובעולם כולו, התקיים אתמול בערב (רביעי), באולם הכנסים "אווניו" שבקרית שדה התעופה בן גוריון. באירוע היוקרתי, שהוגדר כערב הפילנתרופי הגדול בעולם הישיבות, השתתפו כ-1,500 איש, בהם ידידיה המסורים ביותר של הישיבה בארץ ובעולם. כיבדו את המעמד גלריה נכבדה של רבני ערים וראשי ישיבות, אישי ציבור, ראשי ערים וחברי כנסת, ביניהם: ח״כ אורי מקלב; ח״כ יעקב אשר; הרב ברוך מרדכי אזרחי ראש ישיבת עטרת ישראל; רבי דב לנדא ראש ישיבת סלבודקה; רב דוד כהן ראש ישיבת חברון; הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו.

ישיבת מיר היא הישיבה הותיקה בעולם הישיבות, וקיימת כבר במשך 202 שנים. במלחמת העולם השניה הועתקה פעילות הישיבה ממיר שבבלארוס לשנגחאי שביפן, וכך ניצלו תלמידיה ורבניה. לאחר השואה עלו מרבית תלמידיה ורבניה לארץ ישראל, והקימו את הישיבה בירושלים. ממספר מועט של תלמידים שניצלו מאימי השואה, התפתחה הישיבה למימדים מרשימים, במיוחד בתקופת כהונתו של הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל. כיום, מונה הישיבה בראשותו של בנו הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א, למעלה מ -9,200 תלמידים כ"י. מלבד 34 בתי המדרש שבשכונת בית ישראל בירושלים, הקימה הישיבה סניף גדול במודיעין עילית, ישיבה לצעירים ברמת שלמה, וכולל אברכים באחוזת ברכפלד ובבית"ר עילית.

אורח הכבוד של הדינר, ידיד הישיבה ר' אליהו מרדכי (מוטי) זוננפלד, מייסדם של "קרן רא"ם" שפעילה כבר כ- 20 שנה בסיוע למוסדות תורה וחינוך ובהדפסת עשרות ספרים חשובים המפארים את ארון הספרים היהודי, ו"קרן דניאלי" שהוקמה על שם בתו, דניאלי ע"ה, נערה ברוכת כשרונות ובעלת לב, שנהרגה לפני 4 שנים בתאונת דרכים כאשר שבה מהתנדבותה במחלקה האונקולוגית לילדים בביה"ח שניידר, והיא בת 20 בלבד. הקרן ידועה כתומכת בלמעלה מ-100 מיזמים בתחומי החינוך, הרווחה החברה והבריאות.

בדבריו באירוע התייחס לחשיבות הגדולה שהוא רואה באחדות הנפלאה הקיימת בין כל החוגים והעדות, כפי שמשתקף במגוון התלמידים המגיעים אל הישיבה מ-28 מדינות ברחבי העולם. "מחזה מרהיב הוא לראות את אלפי אברכי ובחורי הישיבה לומדים יחדיו בבתי המדרש הפרוסים לאורכה ולרחבה של שכונת "בית ישראל" בירושלים. מיוחדים הדברים בימי ספירת העומר בהכנה למתן תורה שעם ישראל מתאחד כאיש אחד מתוך כבוד זה לזה".

במהלך דבריו העלה את זכרו הבלתי נשכח של ראש הישיבה הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל שהיה סמל של מסירות נפש יום-יומית לישיבה וללימוד התורה, וסיפר על מפגשם המרגש בברזיל יחד עם ידיד הישיבה מר אלי הורן. כן העלה זכרונות מידידותו עם בני ה"מירער מנין" בבורו פארק שבניו יורק, ובמיוחד עם הרב אשר צ'ציק ז"ל והרב איצ'ה טופול ז"ל. בהתרגשות רבה סיפר על אהבת התורה העצומה של בתו דניאלי ע"ה, וכיצד הוא רואה בתרומתה של "קרן דניאלי" לישיבה, את המשך דרכה. בסיום דבריו הודה לראש הישיבה שליט"א ולרבנית לאה פינקל "אמה של מלכות", וברכם בחמימות לראות את הישיבה ממשיכה לשגשג.

האירוע הוקדש לזכרו של מר פנחס (טיבור) רוזנבוים ז"ל, פילנטרופ נודע, שהציל בדרכים מופלאות יהודים רבים בימי השואה. ובמהלכו הוענק אות "כתר תורה" למנהלה הרוחני של הישיבה, הרב אהרן חדש, שבמשך יותר מיובל שנים נושא בליבו את האחריות לכל אחד ואחד מאלפי התלמידים, מתוך אהבת אב ודאגה מתמדת. במרכז האירוע הוקראה ברכתו של מנהיג הציבור החרדי הגאון הרב חיים קנייבסקי שליט"א, ראש הישיבה הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל שליט"א נשא את הנאום המרכזי. בין הנואמים היה גם איש העסקים והפילנתרופ הרב שלמה יהודה רכניץ, בוגר הישיבה ופטרונה, הידוע בתרומותיו הנדיבות לעולם התורה בכלל ולישיבת מיר. בחלקו האמנותי של האירוע הופיעו אמנים נודעים, ובלט בהופעתו הזמר החסידי זאנויל ויינברגר ובניהולו המוזיקאלי של האמן יואלי דיקמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *