תיעוד מרגיז: מיסיונרים בכניסה למחנה השמדה

לאחרונה התגברה פעילות המיסיונרים באירופה • בארגון "אור לאחים" המליצו למטיילים: "לא לקחת כל חומר קריאה שנראה כמידע תמים"

 

זעזוע עמוק בקרב פעילים יהודים באירופה שמתריעים מפני תופעה הולכת וגדלה של מיסיונרים שעומדים במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו ובעיירות שונות בפולין ומנסים לשכנע יהודים להמיר את דתם. בארגון "אור לאחים", שעוקב ונאבק בפעילות המיסיון, הצטברו עדויות שלפיהן פעילים מיסיונרים עומדים עם דוכנים שהקימו בכניסה למחנה ההשמדה בפולין עם חומרים שיווקיים ומשכנעים יהודים מהארץ ומחו"ל לשמוע על הבשורה המשיחית שלהם.

בתקופה האחרונה חשפו פעילי 'אור לאחים' מספר מקרים של פעילות מיסיונרית באירועים יהודיים ברחבי מזרח אירופה. באחד המקרים פעילי הארגון תיעדו כיצד פועלים מיסיונרים בעיירה ליז'ענסק ביום ההילולא של רבי אלימלך מליז'ענסק זיע"א. מקרה נוסף היה בעיירה אומן בראש השנה האחרון, בנוכחות של אלפי יהודים שהגיעו לשהות ליד הציון הקדוש של רבי נחמן מברסלב.

גם באתרים נוספים ובאתרים נוספים שאליהם מגיעים תיירים יהודים מהארץ ומחו"ל, עולים בתקופה האחרונה דיווחים חוזרים ונשנים על פעילות מיסיונרית. נוסף על כך, לצד הדוכנים שהוצבו במחנה ההשמדה, מנסים המיסיונרים את מזלם גם בקהילות היהודיות בפולין. כך למשל בקרקוב ובוורשה נערכו בתקופה האחרונה חלוקת חומרים מיסיונרים לתושבים יהודים.

פעילי הארגון יצרו קשר עם בתי חב"ד באזורים המועדים והתריעו גם לפני הקהילות היהודיות שנמצאות במוקד הפעילות המיסיונרית במזרח אירופה.

"הסכנה המיסיונרית מגיעה לכל מקום, וכעת אנו רואים אותם מחוץ למקום שבו נשרפו אלפי יהודים קדושים שמסרו את נפשם", התריע הרב בנימין וולקן, מנהל המחלקה למאבק בכתות ובמיסיון בארגון אור לאחים. לדברי הרב וולקן "אנחנו נמשיך להיאבק בכתות המיסיון, שמנסים למכור את הסחורה המסוכנת שלהם. אנו ממליצים למטיילים בעולם לפקוח עיניים ולא לקחת כל חומר קריאה שנראה כמידע תמים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *