תיק 4000 קורס? עד המדינה הטיל פצצה: "לא נשלחתי על ידי נתניהו לפילבר"

עד המדינה ניר חפץ, בעבר יועץ התקשורת של נתניהו ומשפחתו, החל הבוקר (שני) את עדותו בבית המשפט המחוזי במסגרת משפט נתניהו. כל הפרטים

עד המדינה ניר חפץ, בעבר יועץ התקשורת של נתניהו ומשפחתו, החל הבוקר (שני) את עדותו בבית המשפט המחוזי במסגרת משפט נתניהו. עד המדינה הטיל פצצה והעיד כי "לא נשלח ע"י נתניהו לשוחח עם פילבר," עם זאת הוא טען כי נתניהו גרס מסמכים. בעדותו אמר כי גם הוא העביר ממנו לנתניהו מסמכים שאותם האחרון קרא – וגרס מיד לאחר מכן. לטענתו, נתניהו הרבה לעסוק בעניינים תקשורתיים, "לפחות" כמו בענייני ביטחון.

בתגובה, ראש הממשלה לשעבר התפקע מצחוק באולם. חפץ סיפר על יחסיו עם אלוביץ' והמסרים שהעביר בינו לבין נתניהו. הוא העיד על הדרך שבה מונה שר התקשורת: "אלוביץ' העביר רשימה". עוד סיפר כי אלוביץ' ביקש לחתום על עסקת בזק-יס לפני הבחירות: "היה עדיף שתהיה בחוץ ניידת טיפול נמרץ, הוא היה בלחץ אדיר".

בשלב הזה, הפרקליטות עדכנה את פרקליטי נתניהו: "חפץ אמר שנתניהו לא שלח אותו לדבר עם פילבר בנושאי רגולציה הנוגעים לאלוביץ'".

חפץ מספר על פגישה שקיים עם אלוביץ' ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. לבקשתם הפגישה התקיימה ללא סלולריים, וברגע שהם הונחו במגירה, הנדלר פתחה לדברי חפץ בשטף דיבור שכלל הוראות רגולטרויות שאותן היה צריך להעביר לנתניהו. "אותי זה הדהים הדבר הזה", שחזר חפץ. "החוצפה ועזות המצח. זה נגמר בפיצוץ. אמרתי לה מי את בכלל שתגידי לי להעביר הוראות לראש הממשלה. לא ראיתי אותה מאז עד לדיוני הארכות המעצר".

1 עו"ד ז'ק חן אומר שהדריכו את חפץ לומר שהיו בכירים מהליכוד בבלפור, לאחר שתחילה אמר בחקירה שמדובר בעיתונאים והתברר שלא היו באותו יום עיתונאים בבלפור. נתניהו מהנהן בהסכמה בזמן ההתנגדות של עו"ד חן, שלאחר מכן נדחתה – חפץ ממשיך בעדותו.

חפץ העיד: "העברתי לנתניהו מסמך מאלוביץ', אבל הוא גרס אותו וביקש לקבוע פגישה". בהמשך התייחס לפגישה: "הוא (נתניהו) לוחש על אזני שאלוביץ' נמצא בכניסה ולהכניס אותו בצורה שהנוכחים האחרים לא יראו אותו. אני מגיף את הווילונות, הולך לכניסה, מכניס את אלוביץ'. הוא נעמד מול השולחן של נתניהו, הגפתי וילון גם שם בפנים. אמרתי לו לשבת ואמרתי למר נתניהו שמר אלוביץ' מחכה לו בפנים.

חפץ המשיך: "לקראת הפגישה עם מר אלוביץ', מר נתניהו אמר לי להיות באזור. כשהגעתי לירושלים הזדמן לי להיות בפגישה עם בכירים נוספים בליכוד שבדיוק התקיימה בבלפור באותה עת".

עד המדינה משבח בדבריו את יכולותיו הקגניטיביות של נתניהו, ומציין כי התרשמותו הייתה שנתניהו היה בקיא היטב בנושאים הרגולטוריים של משרד התקשורת: "הוא בכלל אדם שיורד לפרטי הפרטים, זה קשור לריכוזיות ולעובדה שהוא רוצה שהכול יעבור דרכו – וגם כי יש לו יכולת קוגניטיבית נדירה. לא ראיתי דבר כזה מימיי. לפעמים אתה תוהה איך בתוך קופסה כזו נכנס כל כך הרבה מידע ויכולת ניתוח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *