תעלומה: לאן נעלמו 4 מיליון שקלים של אלקין?

חה"כ דודי אמסלם שלח מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, על מנת שיחקור את התנהלותו הכספית של השר זאב אלקין אחרי הבחירות המוניציפליות האחרונות, למי הוא חייב כסף וכיצד הדברים משפיעים על החלטותיו, ניגודי עניינים וכיוצ"ב

 

חה"כ דודי אמסלם שלח מכתב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט, על מנת שיחקור את התנהלותו הכספית של השר זאב אלקין אחרי הבחירות המוניציפליות האחרונות, למי הוא חייב כסף וכיצד הדברים משפיעים על החלטותיו, ניגודי עניינים וכיוצ"ב.

חה"כ אמסלם פתוח ומסביר "כידוע לך, בבחירות המוניציפליות שהתקיימו בשנת 2018 ,השר זאב אלקין התמודד לראשות עיריית ירושלים. במסגרת התמודדות זו ועל פי המפורסם בתקשורת בהרחבה, לקח השר אלקין כ-4.3 מיליון שקלים מהבנק להם היו ערבים מספר אנשי עסקים בעלי ממון רב. השר אלקין לא השיב את סכום העתק שהוא חב ולכן הבנק חילט את הערבות של אנשי העסקים. כתוצאה מכך השר אלקין חייב, לכל היותר, כיום סכום של 4.3 מיליון ₪".

בהמשך לדברים הברורים, חה"כ אמסלם שואל את היועמ"ש שאלות נוקבות ומבקש עליהם מענה:

1. אני משתומם שעד היום לא ראית בכך עניין בעל חשיבות ציבורית וטרם הורית לחקור את העניין.
2 . איני רואה את השוני שבין קבלת ערבות לקבלת כסף מזומן. מדובר בתרומה אסורה שיכולה להגיע עד לכדי שוחד. כפי הידוע לך ביהמ"ש העליון כבר פסק ששוחד איננו רק "תן וקח" אלא גם "שלח לחמך".
3 . לא יעלה על הדעת ששר מכהן בשני משרדי ממשלה (משרד השיכון והמשרד לענייני ירושלים ומורשת) חב סכום עתק למספר רב של אנשים כך שהציבור לא יודע אפילו מה ניגודי העניינים של בעלי החוב מולו, ושל בעלי החוב מול אנשים אחרים.
4 . היות ואתה מכיר את המקרה על פי הפרסומים בתקשורת, עליך להורות על פתיחה בחקירה גם כשלא הוגשה תלונה קונקרטית בעניין (כך בדיוק נפתחו התיקים נגד רה"מ בנימין נתניהו שהרי לא הוגשה כל תלונה).
5 . מאחר ועד היום לא ננקטה מטעמך כל פעולה, למרות שאתה יודע בדיוק כמוני את העובדות מכלי התקשורת ומכך אני מבין שגם אני יכול לקחת ערבויות, לצורך רכישת מקרקעין ואף מטלטלין, ולא להחזירן.
6 . על פי הבנתי, במצב הדברים האמור עליך להוציא חוות דעת לפיה השר אלקין לא יכול לכהן כשר כל עוד הוא אינו מחזיר את הממון הרב שהוא חב.
7 . אודה לתשובתך הדחופה בטרם אפנה לערכאות הרלוונטיות, משום שמדובר בעניין ציבורי חשוב שיש בו ליקוי מאורות גדול.

חה"כ אמסלם סבור שלא מדובר בכספי מונופול, ומוטב להבהיר לציבור בישראל מה בכוונת מנדלבליט לעשות בנושא רגיש זה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מה הבעיה. אלקין הגנב מכר המדינה לערבים וגזר קופון חמישיה לכיס שלו. גנב עם כיפה שעושה סליחות כאילו. חתיכת פושע מטונף

    אלקין אתה כבר בגיהינם. מגיע לך

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב