מדוע הדיח שר המשפטים הזמני את מנכלי"ת משרד המשפטים?

‏אמי פלמור היא המנכ"לית כמעט הכי וותיקה במשרדי הממשלה, היא שרדה בתפקיד תחת ציפי לבני, איילת שקד ואפי׳ טוענים שהסתדרה עם בנימין נתניהו

דרמה במערכת הפוליטית: שר המשפטים הזמני אמיר אוחנה, הדיח את אמי פלמור מנכלי"ת משרד המשפטים.

‏אמי פלמור היא המנכ"לית כמעט הכי וותיקה במשרדי הממשלה, היא שרדה בתפקיד תחת ציפי לבני, איילת שקד ואפי׳ טוענים שהסתדרה עם בנימין נתניהו, אם כך מה גרם להדחתה?

עו"ד איתמר בן גביר בתגובה לפיטורי מנכ"לית משרד המשפטים:

ובכן: את התשובה ניתן למצוא בתגובתו של עו"ד איתמר בן גביר בירך את אוחנה על הצעד: "מברך את השר אמיר אוחנה על המהלך החשוב. על אף חילוקי הדעות שלי עימו בנושאים רבים, מדובר בצעד חשוב ואמיץ המעיד על רצון ונכונות להתחיל לשנות את מערכת המשפט. בכל מדינה נורמלית כשהשלטון מתחלף גם הפקידים הולכים הביתה. עם כל הכבוד לאמי פלמור ולפקידות הבכירה במשרד המשפטים, בצלאח א-דין צריכים להבין מה המשמעות של משילות. גם בשמאל הישראלי צריכים להפנים שגם הימין מושל – זו דמוקרטיה".

שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, התייחסה להדחתה של מנכ"לית המשרד אמי פלמור: "פלמור ניהלה את המשרד בתקופת כהונתי בצורה מקצועית ויעילה. ביצענו פעולות נרחבות לשיפור השירות לאזרח ולקידום אוכלוסיות מוחלשות. היא משרתת ציבור מסורה ואני בטוחה שתצליח בכל תפקיד שבו תכהן" ‎

תגובת כחול לבן להדחתה של מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור: הנזקים שגורם שר משפטים זמני בממשלת מעבר, הם חסרי פרופורציה. פלמור היא שליחת ציבור מוערכת שפעלה ללא לאות לטובת אזרחי ישראל ולשמירה על הדמוקרטיה וערכי החוק. הדחתה דווקא בעיתוי זה, מוכיחה עד כמה ציניים שליחיו של נתניהו. נתניהו דואג רק לנתניהו, אנשיו דואגים לחסינותו ואנחנו דואגים לעתיד המדינה.

שר המשפטים אמיר אוחנה מסר כי "אמי היא שליחת ציבור במובן המלא של המושג. במהלך תקופתה היא הייתה אמונה על תהליכים רבים וחשובים הן במשרד והן בצוותים בין-משרדיים, להם השלכות אורך ורוחב על פניה של החברה הישראלית כולה. אמי תרמה תרומה משמעותית לשירות הציבורי ולמשרד המשפטים, ועל כך אני מודה לה. אני מאחל לאמי הצלחה רבה בכל נתיב בו תבחר ללכת ולממש את יכולותיה וכישוריה הרבים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *