תפנית חדה: ישראל ואקוראינה "ממליצות" לא להגיע לאומן

‏ישראל ואוקראינה יצאו בהודעה משותפת בה הם קוראים לציבור להמנע מנסיעה לאומן בראש השנה בשל סכנת ההדבקה, אך לשוהים שם יש להקפיד על הכללים

 

‏ישראל ואוקראינה יצאו בהודעה משותפת בה הם קוראים לציבור להמנע מנסיעה לאומן בראש השנה בשל סכנת ההדבקה, אך לשוהים שם יש להקפיד על הכללים.

"בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים. עם זאת, לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת, אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה.",  נמסר בהודעת הממשלה האוקראינית.

גורמים בברסלב מסרו בתגובה כי "ההודעה האחרונה של ממשלת אוקראינה היא שינוי של 180 מעלות מההודעה הקודמת לפיה תיאסר כניסת אזרחים זרים לאומן, ובמידת הצורך גם יוטל סגר כללי על אזור הקבר, בהודעה החדשה יש רק המלצה לא להגיע, ואזהרה שיאכפו תקנות הקורונה."

העסקן הברסלבאי נחמן בנשעייה מסר בהודעתו כי  "ממשלת אוקראינה מבינה יותר ממשלת ישראל כמה חשוב העניין של ראש השנה על אף המאמצים של ממשלת ישראל לחבל בהבנות עם האוקראינים אנחנו מתקדמים מול האוקראינים לגבי המתווה שיאפשר נסיעה בטוחה לאומן למספר של אלפי מתפללים .לא יהיו 40 אלף איש ".

לדבריו, "לפני כשלושה חודשים פנינו מול כל הגורמים המקצועיים בישראל עם מתווה מפורט איך שיאפשר קיבוץ בראש השנה על פי ההנחיות המחמירות ביותר, במקום זה מכפישים את ברסלב ומנסים בדמגוגיה זולה להפחיד שהנסיעה לאומן תביא קורונה ,במציאות כל נוסע לאומן יעשה בדיקת קורונה וזה יהיה בטוח יותר מאשר כל מקום בארץ.

‏חסידי ברסלב נסעו תחת הקומוניזם לאומן וימצאו גם השנה דרך להגיע לאומן בלי לעבור על שום חוק.‏הכי גרוע יקרה אם לא יהיה מתווה מסודר ואז יסעו אנשים ללא תוכנית ואז הסיכון יהיה גבוה יותר

בנשעייה איים כי "‏באם יתברר שראש ממשלת ישראל ביקש מראש מנשיא אוקראינה לסגור את הציון חסידי ברסלב לא יבחרו יותר לעולם בביבי נתניהו לראשות הממשלה. הוא טען כי "בתי מלון בישראל יכולים להיות עם תפוסה מלאה, אילת עם מאות אלפי אנשים כן ואומן לא?טיסות לאיי יוון עם מאות אלפי תיירים מהעולם כן ואומן לא. חסידי ברסלב הסכימו לחזור לבידוד מלא כך שיש אפס סיכון. כמו שכל העולם השתנה בעקבות הקורונה גם אומן תהיה שונה ולא יהיה את המראות של כל שנה"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *