תפנית: חופי הים, בריכות וגני חיות יישארו פתוחים

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הפך את דעתו וכעת מבקש מוועדת הקורונה לאשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים. מדבריו מסתמן כי בריכות, חופי הים וגני החיות יישארו פתוחים בסופי השבוע

שינוי כיוון, אחרי שנלחמו למנוע מיו"ר ועדת קורונה להכניס סייגים בהחלטת הממשלה, כעת הודיעו בקואליציה שיתכנו שינויים מההחלטה שהתקבלה ביום רביעי שעבר.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הפך את דעתו וכעת מבקש מוועדת הקורונה לאשר פתיחת מסעדות בשטחים פתוחים. מדבריו מסתמן כי בריכות, חופי הים וגני החיות יישארו פתוחים בסופי השבוע.

בין התיקונים שהציעה הוועדה: ביטול סגירת חופי הים והבריכות, ביטול סגירת המסעדות ופעילותן לחילופין במסגרת תו סגול מחמיר של 35 אחוזי תפוסה בפנים. כמו כן, הציעו בוועדה את המשך פעילות חדרי הכושר ביחס של אדם לכל 10 מטרים (במקום 7 מטרים כפי שהיה עד כה) ודרשו למצוא פתרון לפעילות האטרקציות באילת.

סגן שר הבריאות יואב קיש אמר בפתח הדיון: "אתמול היה יום מעודד, פחות מאלף מאומתים. ירדנו באחוז החולים המאומתים מסך הנדבקים. אנחנו לא יודעים אם זה נקודתי, מציע לכולם להיזהר לחגוג יותר מדי". סגן השר הבהיר מה המתווה המוצע להגבלות: "הקונספט – מקומות סגורים אנחנו דורשים שיישארו סגורים. מקומות פתוחים – אפשר להפעיל תחת מגבלות התו הסגול". בהמשך ציין כי אפשר לפתוח את חופי הים והמסעדות בחוץ.

מיקי זוהר חווה את דעתו במהלך הועדה על סגירת חדרי הכושר ואמר: "אני אומר את זה בצער רב כי הייתי שמח לגלות אם הם לא מקומות להדבקה, אבל הובאו בפניי נתונים מדאיגים לגבי ההדבקה בחדרי הכושר".

גם ח"כ גדעון סער הגיב לשינוי בהחלטות ואמר ‏"השינויים בעמדות הממשלה (חופי הים, הבריכות, מסעדות בחוץ) היו מחוייבי המציאות וההגיון וזוהי המחשה חיה נוספת לחשיבות הפיקוח הפרלמנטרי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *