תפסיקו לבכות, הציבור החרדי לא מופלה לרעה • מנחם קולדצקי

האם 700 החולים בביתר עילית וכמות הנדבקים ההיסטרית לא מצדיקים סגר? בטח שמצדיקים. אז אם כן למה תושבי ביתר מלינים?

המראות מביתר עילית כואבים, איך הגענו למצב שאברכים מסולאים בפז נשכבים על הרצפה בגלל מלחמת קיום כלכלית? תחושת הקיפוח והאפלייה הוציאה את ההמונים לכניסה לעיר . אבל אם נבחן את מה שבאמת קרה נבין כי דברים הוצאו מכלל פרופורציה, נכון, זה לא נעים להיתקע בפקק כמה שעות אבל זה מה שעוברים אזרחי ישראל יום יום, הסגר שהוטל ממילא היה אמור להסתיים בבוקר, ואם כבר סגר, זה לא בדיוק היה סגר, אבל אנשי התקשורת החרדים אוהבים להתסיס וליילל על קיפוח ואפלייה שלא באמת קורה.

האם באמת יש אפליה? לא. האם 700 החולים בביתר עילית וכמות הנדבקים ההיסטרית לא מצדיקים סגר? בטח שמצדיקים. אז אם כן למה תושבי ביתר מלינים? כי התקשורת מתסיסה, כולם בולעים את הלוקשים של העיתונאים שגורפים לייקים, ולא באמת מצליבים נתונים הזורמים מכל רחבי הארץ.

מה קורה בבני ברק ומודיעין עילית? כמות נדבקים גדולה ללא ספק שהייתה אמורה להביא לסגר. למה אין שם סגר? כי הרשויות פועלות בשיתוף פעולה עם ראשי הערים לקטיעת שרשראות ההדבקה, וגם באותם ערים חובשים רובם מסכות – מה שלא היה בביתר עילית שם ראשי העיר לא פעלו בשיתוף פעולה עם משרד הבריאות, רבים מהתושבים חגגו בלי מסכות וצפצפו על כל הכללים בטענה כי קורונה גל ב' היא כמו שפעת, את המציאות המרה כולנו נדע בהמשך וכעת רואים את תחילתה – עם עליית מספר החולים הקשים. במאמר מוסגר, המדינה צריכה להושיט יד כלכלית רחבה עבור ציבור המובטלים בביתר ולתת להם מענקים שיסייעו להם לעבור את התקופה הקשה העוברת על כל עם ישראל, כי הזעקה העולה משם היא זעקה אמיתית.

האם יש אכיפת יתר מצד המשטרה? בתור מי שהמשטרה דפקה לאשתי דוח לא מוצדק, סברתי גם כי אכן יש אכיפת יתר, ונכון יש מקרים נקודתיים מרגיזים ומרתיחים שבהם המשטרה פועלת במטרה לעצבן את האזרח ולשתות את דמו בקשית, לאמלל את חייו ולגרום לו לדפוק את הראש בקיר מרוב עצבים, אבל אם ננשום מעט, ונביט באופן כוללני על כל החברה בישראל אז גם לשמאלנים המשטרה דופקת דו"חות, האם פקחי עיריית תל אביב חומלים על יפי נפש? לא, הם דופקים שרשרת של דוחות לתל אביבים שלא מביישת את גל ההדבקות השני, כנ"ל גם המשטרה דפקה דוחות על מסכות בכל הארץ והפעילה כוח מופרז בפיזור הפגנות גם לשמאל.

***
אתמול צעקו 'רוצחים' על אנשי הפלג שביקשו לעשות רבע ממה שעושים היום כולם. כשהתפללו פחות מ-20 אנשים בהיכל הישיבה הענק בפוניבז', כולם היו נגדם. כשעשו מניינים בחצרות או בבתי כנסת לפעמים תוך שמירת מרחק גדול, טענו שהם 'רוצחים', והיום החרדים דורשים כמה שפחות הגבלות וכמה שפחות סגירות למוסדות.

הציבור החרדי נלחם נגד האכיפה שאמורה בעצם לשמור עליו. נלחם נגד סגירת בתי כנסת וישיבות (ואגב, לא נשכח שישיבת פוניבז' עדיין סגורה בהוראת ר' גרשון). ומשלם את המחיר.

אין שמירת מרחק ומסיכות, וכל החיים משתבשים. תושבי בני ברק נכנסים, כאילו בתורנות, בקבוצות ענק, אחת אחרי השנייה, לבידוד.

ישיבות, בתי ספר ותלמודי תורה, גנים ומעונות נסגרים ונפתחים ללא הרף. הורה ששולח את הילד ללימודים, מרגיש כמו מהמר בקזינו. אולי היום, חושש ההורה מידי יום, נידבק כולנו במקרה הרע, או במקרה הפחות רע ניאלץ להיכנס לבידוד. חתונות נערכות בתנאי מחתרת ולפעמים נדחות לתאריך לא ידוע, עסקים נסגרים אחד אחרי השני, רבים איבדו את מקום עבודתם, העולם משתגע ובני ברק עוד יותר, אך רק בגלל אותם אלה שלא עוטים מסיכה ולא שומרים מרחק, והנושא המרכזי בימים אלה הוא האכיפה הבררנית? הנושא המרכזי צריך להיות הבושה על זה שהגענו למצב שבו לא כולם שומרים על הוראות גרומי הרפואה והרבנים, ועל ההשלכות החמורות של זה.

אם כל כך חשוב לא לסגור ישיבות, אז למה לא מוקיעים את מי שגורם לסגירה של הישיבות – אלה שלא מקפידים על הכללים?!
נכון שרבים בציבור החילוני לא מקפידים על הכללים וחוגגים במועדונים סגורים ללא מסכות, ומפגינים בהמוניהם בכיכר רבין ובכך יוצרים שרשראות הדבקה בלתי פוסקות, אך הציבור החרדי היה אמור להוות דוגמה למשמעת ושמירה על הבריאות, אך תחת זאת, לא מעט חרדים מזלזלים, מי יותר ומי פחות, בהוראות משרד הבריאות ובהוראות הרבנים, ואת המחיר כולנו משלמים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כשאתה לא רוצה להקשיב

    מאד קל לקשקש, כנראה להבין זה קצת יותר מורכב. במה עוזר סגר? אולי תסביר לפני שאתה טוען שהוא מוצדק. אולי תסביר איך בתל אביב שנשמרים פחות מכל מקום אחר אין סגר? אולי תחשוף פעם את רמת התחלואה לפי בתי אב? העיקר הסגר מוצדק, אז לך תסתגר (אני מקווה שלא עשו איתך עשקת טיעון על ה500ש"ח שבעבורם אתה מלכלך על כולנו ומצדיק את היודונאצים)

    יעקב תורג'מן |
    הגב