תקיפת חייל גולני בחברון – אביו של החייל הגיש תלונה במשטרה כנגד חה"כ טיבי

תלונה במשטרה כנגד אחמד טיבי הוגשה בידי אביו של חייל גולני "תקף את הבן שלי בעת משימתו להגן על ביטחון התושבים בחברון". עו"ד חיים בלייכר מחוננו "ח"כ שמעיז כך ללא סיבה לתקוף חייל מהווה סכנה חמורה לכל אזרחי ישראל"

אביו של חיייל גולני, אהרון, שהותקף בשבת האחרונה בחברון, בידי חה"כ אחמד טיבי, שהכה את החייל בידו, הגיש אתמול (א') תלונה במשטרה כנגד טיבי.

בתיעוד שפורסם מהאירוע, נראה חה"כ טיבי, מגיע יחד עם קבוצת ערבים גדולה, לכיוון היישוב היהודי בעיר. החייל שמוצב בעמדת שמירה במקום, ניגש אל הקבוצה וביקש כי אף אחד לא יעבור אותו, וזאת ע"פ הוראת מפקדיו. בתיעוד נראה חה"כ טיבי צועק לעבר החייל, נותן לו מכה בידו, ומעורר פרובוקציה במקום. בעקבות האירוע אביו של החייל הגיש היום תלונה במשטרה בגין תקיפת בנו בידי טיבי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסייע למשפחתו של החייל במימוש זכויותהם כנפגעי עבירה. בתלונה תאר האב את סדר האירועים "ביום 14.08.21 בשעות הצהריים הבן שלי הותקף בידי חה"כ אחמד טיבי. יש סרטון שפורסם בו נראה ח"כ אחמד טיבי יחד עם בני מיעוטים נוספים הולכים לכיוון הרחוב הסמוך לבתי היהודים בחברון. הבן שלי מוצב שם לשמירה ולפי ההוראות מפקדיו מי שאינו תושב או אורח של התושבים, צריך לעבור בידוק ואישור להיכנס בשל המצב הבטחוני שם והקורונה", נכתב בתלונה.

האב תיאר עוד כי "בסרטון נראה הבן שלי ניגש לחבורה בהובלת ח"כ אחמד טיבי ומבקש מהם לעצור ולא לעבור אותו ומדגיש שוב ושוב. באותו שלב מתקרב ח"כ טיבי לעבר הבן שלי בצורה מאיימת. הבן שלי פרס את הידיים בניסיון למנוע מעבר תוך שהוא חוזר על דבריו שהמעבר אסור. בשלב זה ח"כ טיבי נתן מכה בחוזקה בידיו של בני והחל לצעוק עליו ולומר לבן שלי חצוף", הוסיף האב בתלונה.

האב הוסיף לתלונה גם את כך שחה"כ טיבי עלב בבנו, ואת הפגיעה בחיילי צה"ל "בנוסף ח"כ טיבי החל לצעוק על הבן שלי ולקרוא לו חצוף ובכך הוא פגע והעליב עובד ציבור- חייל שמשרת בצבא הגנה ישראל הצבא של כולנו. ‎ח"כ טיבי היה מלווה בהרבה ערבים, חלקם לפי מה ששמעתי מחבלים שביצעו פיגועים קשים בעבר. אם ח"כ טיבי היה מצליח במזימתו לעבור במקום ללא אישור עם החבורה שלו זה היה מסכן באופן מידי את התושבים במקום", נכתב.

לסיום כתב האב כי "‎‎‎אנו מקווים שיהיה תגובה חמורה בנושא, כדי לעשות הרתעה ולהבהיר שגם חבר כנסת לא יכול לתקוף חיילים ולהרע להם ליד מחבלים, ולנצל את החסינות שלו כדי לפגוע בחיילים. עוד יותר חמור שזה נעשה לעיני אנשים ומצלמות. ‎מודה מראש על טיפול רציני בעניין. אסור שהחיילים שלנו שמוסרים את נפשם על הביטחון של כולנו יופקרו בשטח והמשטרה לא תפעל להגן עליהם כנגד פורעי החוק גם אם הם במקרה זה נושאים בתואר חבר כנסת", סיים.

עו"ד חיים בלייכר פנה במכתב לתחנה חברון בעקבות האירוע "אין ספק שהחשוד ניסה להפריע למרשי לבצע את משימתו על ידי כניסה בכוח לאזור אשר ‏מבוקר בעל רגישות ביטחונית גבוהה. החשוד תקף באופן חמור ובוטה את החייל ואף השפילו והעליבו בפרהסיה. החשוד אומנם הינו חבר כנסת אך פעולתו הינה עבירה פלילית מובהקת תוך ניסיון אף ‏לפגיעה בביטחון האזור.

החייל בשל עיסוקו המבצעי טרם הגיש תלונה אך מאחר והתקיפה הפלילית פורסמה‏ וידועה לעין כל, חובה על המשטרה לערוך חקירה כנגד החשוד. כמו כן, אביו של החייל הגיש תלונה כנגד החשוד לאחר שהחייל שוחח עם אביו וסיפר לו על ‏התקיפה החמורה שחווה. אבקש לחקור את החשוד בהקדם בתקיפה והעלבת עובד ציבור ולנקוט כנגד החשוד ‏בהליכים פלילים מידיים", ביקש לסיום.

עו"ד בלייכר מסר "לא ניתן להסכים ואין לקבל תקיפה ופגיעה בחייל צה"ל בעת שמבצע משימת הגנה על אזרחי ישראל. ח"כ שמעיז כך ללא סיבה לתקוף חייל מהווה סכנה חמורה לכל אזרחי ישראל. אנו דורשים שלילת חסינות מהתוקף ומיצוי דין מלא כנגדו. כל דבר אחר מהווה פגיעה בחיילי צה"ל ובביטחון המדינה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *