אבא טורצקי הנחה, המונים השתתפו: מעמד סיום השס של 'שובו בנים'

חסידי ברסלב תלמידי קהילת שובו בנים בראשות הרה"צ ר' אליעזר ברלנד שליט"א התאספו למעד אדיר ומרגש בליל עשרה בטבת להילולת רבי נתן מברסלב תלמידו וממשיך דרכו של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל בהיכל האולם הגדול ביותר בירושלים "אולמי פבליון", באירוע השתתפו אלפים שהגיעו מכל רחבי הארץ בכדי לזכות להיות חלק מהמעמד הגדול וליטול חלק בשמחת התורה. הצלם שלומי אלישע מגיש תיעוד

חסידי ברסלב תלמידי קהילת שובו בנים בראשות הרה"צ ר' אליעזר ברלנד שליט"א התאספו למעד אדיר ומרגש בליל עשרה בטבת להילולת רבי נתן מברסלב תלמידו וממשיך דרכו של רבי נחמן מברסלב זצוק"ל בהיכל האולם הגדול ביותר בירושלים "אולמי פבליון", באירוע השתתפו אלפים שהגיעו מכל רחבי הארץ בכדי לזכות להיות חלק מהמעמד הגדול וליטול חלק בשמחת התורה.

מעמד ההילולא החל בשעה 8:30 סביב שולחנות ערוכים כיאה לכבודו של בעל ההילולא זצוק"ל כשאת המעמד הכביר הנחה מקורבם של גדולי ישראל הרב אבא טורצקי שליט"א שהפליג בדברים על התפעלותו גדולת השמחה ואמונה של תלמידי רבינו הקדוש רבי נחמן זצוק"ל המתאחדים לרגל היארצייט הקדוש, כשבשעת הסעודה זכו המשתתפים לשמוע מפי רבני ומשפיעי הקהילה בזה אחר זה דברים מופלאים בגדולת מוהרנ"ת ויום ההילולא המסוגל להתקשרות עם הצדיק, ביניהם הרה"ח יהושע דוב רובינשטיין הרה"ח ר' מאיר מלכה שליט"א הרה"ח ר' משה צנעני שליט"א הרה"ח ר' מיכאל גול שליט"א ומשפיעים נוספים.

ההתרגשות הגיע לשיאה לקראת השעה 9:30 כשהרב ר' אליעזר ברלנד שליט"א נכנס אל האולם והדליק את נר התמיד לזכרו של מורנ"ת זצוק"ל ומיד החל מעמד סיום הש"ס על ידי המגיד שיעור והמשפיע הנודע הרה"ח ר' צבי חלמיש שליט"א המוסר חמשה שיעורי דף היומי בקביעות מידי יום כשמיד לאחר מכן הרב ברלנד שליט"א פתח בלימוד המחזור החדש של הדף היומי והחל במסירת שיעור דף ב' בברכות במשך דכות ארוכות.

תורתו של רבי נתן זצוק"ל שהנחיל לדורות כולם את תורתו של רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זצוק"ל הייתה נראית מחושית וזוהרת לאורך כל המעמד כשריקודי השמחה והאושר על שזכינו להמשיך את דרכו הקדושה גברו מרגע לרגע, ובפרט לרגל סיום הש"ס כולו אחרי שבע וחצי שנות לימוד.

האירוע האדיר נמשך לאורך מספר שעות עד לאחר חצות הלילה כשלאחר מכן נפרדו האלפים לביתם גדושים בתחושת התחזקות ואחדות בזכותו של בעל ההילולא שנטע את יסוד השמחה והאמונה בחסידי ברסלב לדורי דורות.

על הצד המוזיקלי לקחו חלק בעל המנגן הרב יואלי קליין שהנעים את האירוע ביחד עם הקלידן מוישי מנדלסון ואברימי בלטי ששימחו את הציבור

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נהדר.

    ייש"כ שהבאתם. ממש התפלאנו לראות שיש כזה עוילם גדול

    שמעון ברלב |
    הגב
  2. תודה גדולה אקטואליק…

    ללכת כעדר אחרי לשון הרע, זה קל ונחמד.

    לשמח קהילת קודש שנרדפת ומבוזה,על אף הביקורת שבטח אתם מקבלים…. זה קשה, ושכרכם בזה ובבא גדול לעין שיעור.

    יענקי צוקר, אשדוד |
    הגב
  3. -פרשת ויחי- מאמר "טובה מצוה אחת בצער - ממאה מצות שלא בצער" על הפסוק וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וגו',

    -פרשת ויחי- מאמר "טובה מצוה אחת בצער – ממאה מצות שלא בצער"

    על הפסוק וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם וגו', "ויחי" יש לתמוה למה לא אמר לשון הרגיל בתורה כגון "וישב יעקב"? או "ויהי ימי יעקב"? ועי' מה שפירש האור החיים הק' שהכוונה בלשון "ויחי" הוא לומר שאלו השבע עשרה שנה שהיה במצרים היו חיים טובים, וחיי נחת ומנוחה עבורו, יותר מבכל משך חייו (ולכן נכתב עליהם לשון "ויחי") ע"ש.

    ובזוהר הקדוש כתב שיעקב זכה במצרים להגיע להשגת נבואה יותר ממה שהיה לו עד עתה, בדומה לדרגת משה רבינו ע"ה, ע"ש דבריו הקדושים, ועי' גם כן בכלי יקר שכתב לפרש לשון "ויחי" (כעין זה באופן אחר קצת) שזכה בשנים אלו לטעם עולם הבא. ובערות מצרים זכה לדרגא גבוהה כזו שלא זכה בה בארץ ישראל.

    והנה ענין זה צריך ביאור איך יתכן שדווקא במקום שפל כזה זכה? אלא ביאור הענין הוא כך, שכל דרגא רוחנית שאדם מקבל (וכמו כן עולם הבא שאדם מקבל) זה נמדד לא רק לפי גודל המצוה שאדם עשה אלא גם (ובעיקר) לפי הטרחא והיגיעה והצער שמשקיע (או שעובר עליו אז) כדי להוציא את המצוה בפועל, ולכן אפילו מצוה היותר קטנה אם נעשית בטרחא וביגיעה (ומכל שכן אם סובל עבורה צער ובזיון) הרי זה עולה פי הרבה ממצוה יותר גדולה שנעשית בלי צער וטרחא, וכמו שכתוב באבות דר"נ "טובה מצוה אחת בצער ממאה מצות שלא בצער" ע"כ, וכמו כן הוא לגבי גם דרגת הנבואה שהנביא מקבל תלוי לפי זכות השקעת הטרחה והיגיעה והצער בעבודתו את ד'.

    ומעתה מובן שבארץ מצרים שהיא ערות הארץ היה צריך יעקב אבינו להשקיע הרבה יותר טרחא ויגיעה בכדי שיחזיק מעמד בדרגתו בעבודת ד' שהיה לו לפני זה, וזה מה שכיון הכתוב לרמז במה שכתוב בלשון "ויחי" לומר שנשאר בדרגתו הקודם בעבודת ד' ולא ירד מזה (כי אם היה ח"ו נופל מדרגתו היה נקרא מיתה כמו שכתוב בזוה"ק וז"ל: מאן דנחית מדרגא דיליה אקרי מית) וזה כוונת הזוה"ק שמכיון שלא ירד בדרגתו בעבודת ד' לכן מפני כך דוקא בארץ מצרים זכה להתעלות עוד יותר מבקודם והגיע לדרגת הנבואה היותר גדולה כאמור.

    ומזה יש לנו ללמוד למצב הירוד של היום, בדורינו שהחושך מכסה ארץ, וכח הקליפה והיצר הרע הוא חזק יותר מבכל הזמנים והדורות שלפנינו, לכן על ידי שאדם מחזיק מעמד בעבודתו את ד' (ואפילו אם לא מגיע לדרגת הדורות שלפנינו) עם כל זה, הרי הוא מתעלה ומקבל שכר לעתיד לבוא, הרבה יותר מדורות שלפנינו.

    *** *** *** *** ***

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב