אבי הנרצחת הי"ד: "רינה ספגה את כל המטען והצילה אותנו"

הרב איתן שנרב שיחזר הבוקר את רגעי הפיגוע בו נרצחה בתו רינה הי"ד והוא ובנו דביר נפצעו: "חיבקתי ונישקתי אותה. אמרתי לה שאנחנו איתה"

הרב איתן שנרב, אביה של רינה הי"ד, סיפר הבוקר על מאורעות יום שישי האחרון בראיון לניב רסקין ב'חדשות הבוקר' (קשת 12).

על מצבו ומצבו של בנו הבוקר אמר: "המצב מאוד השתפר בשבת, גם אצל דברי חיים שהיה מורדם ומונשם ועכשיו כבר מתקשר".

"הכל מתחיל כשלקחתי את הילדים לטיול בארץ ישראל. שניהם גדולים יותר ורציתי להיות איתם זמן אישי. הגענו למעיין דני שליד דולב, החנינו את הרכב וירדנו למטה בשביל. בסוף השביל פיצוץ גדול. היה לי די ברור מההתחלה שמדובר במטען צד די גדול".

"המקום היה ריק. הייתה מכונית אחת שמחפשים אותה, אבל המקום היה ריק. זה לא אופייני כי בימי שישי המקום מלא באנשים. זה היה לנו קצת מוזר שלא היו אנשים".

על השניות שאחרי הפיגוע הוא מספר: "שחור בעיניים. הכול פיח. דביר צעק 'אבא' ואני צעקתי 'רינה, רינה', הלכתי אליה ואחרי כמה שניות ראיתי שאין מה לעשות. אני חובש מקצועי וגם דביר בקורס חובשים. הבנו שאין מה לעשות ואז חיזקנו אחד את השני. כבר בשניות הראשונות דביר תפקד בצורה מדהימה. אין מילים. הא אמר לי להתקשר לכוחות ההצלה. התקשרתי תוך כדי חיזקנו אחד את השני ממש כמה שניות אחרי הפיגוע כשראינו שרינה כבר לא איתנו".

"חיבקתי ונישקתי אותה. אמרתי לה שאנחנו איתה ולא נעזוב אותה. דביר ואני חיזקנו אחד את השני ואמרנו שנצא מכאן חזקים ולא להתייאש".

"דביר פצוע הרבה יותר קשה ממני. יש לו הרבה דימומים ובכל זאת באותם רגעים הוא אמר לי להוריד את הבגדים כדי שיהיה לחובשים קל יותר לטפל בנו. תוך כדי הוא אמר לי 'אבא, אל תגיד לאימא ישר על רינה כדי שהיא לא תקבל הלם'".

הרב שנרב מספר כי מיד בשניות הראשונות היה ברור לו שרינה נהרגה וברור לו שהיא לא סבלה, "היא הייתה שלווה ויכולנו להיפרד ממנה. היה לנו הרבה זמן עד שהגיעו אלינו. אמרתי שהדבר הטוב ביותר לעשות חוסם עורקים לדביר הוא הציצית שהיא הארוכה ביותר. באמבולנס אמרו לנו שזה מה שהציל אותו. ברור שהקב"ה הציל אותו. רינה ספגה את כל המטען כדי להציל אותנו".

"אמרתי לה 'אנחנו ממש אוהבים אותך'. היא הרוגת מלכות. אנחנו מאמינים שהיא רוצה שנתחזק ושלא ניחלש ונחזק את עם ישראל".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *