אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה: "הנחת העבודה שלנו היא שבאביב יהיה חיסון"

"אם נשאיר את הכלכלה עובדת, מספר החולים יעלה ונצטרך לסגור את המשק בתנאים פחות טובים"

בראיון לאולפן ווינט, אבי שמחון, יועצו הכלכלי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הבוקר להשפעת הקורונה על הכלכלה בישראל.

לדבריו החמרת הסגר בעת הזו נכונה:

"אם נשאיר את הכלכלה עובדת, מספר החולים יעלה ונצטרך לסגור את המשק בתנאים פחות טובים, כי אם נסגור ויהיה מספר חולים גבוה – נצטרך לסגור להרבה יותר זמן".

לגבי ההידבקויות במקומות העבודה:

"אני כל הזמן שומע בתקשורת שאין נתונים ושאנשים לא נדבקים פה ולא נדבקים שם – אבל אנשים נדבקים בסופו של דבר, נכון? אנחנו יודעים שהגענו ל-5,000 נדבקים ביום וכנראה מספר החולים בפועל הרבה יותר גדול. רואים את זה בשיעור החיוביים הגבוה.
אז נכון, יש מעט מאוד נתונים כי זו מחלה חדשה בארץ ובעולם. אבל לפעמים חייבים לעבוד מתוך ערפל כי זו מחלה שאנחנו לא מבינים אותה – אבל בפועל אנשים נדבקים".

על הטיעון כי אנשים נדבקים בבית:

"95% נדבקים בבית, אבל מישהו מביא את זה הביתה, נכון? זה לא שהנגיף צומח בבית. יש הדבקות בבית אבל זה מגיע מאיזשהו מקום ולכן צריך להיזהר ממקומות של התקהלויות, כמו מקומות עבודה. הייתי מאוד רוצה נתונים אבל הם חלקיים עדיין, ואנחנו משתמשים בנתונים מהעולם כי שם נדבקו עשרות מיליונים. אנחנו עובדים מתוך אי ודאות גדולה אבל אין ברירה".

וקצת אופטימיות:

"הנחת העבודה שלנו היא שבאביב יהיה חיסון ובאזור מאי חלק משמעותי של האוכלוסיה בישראל יהיה מחוסן, וזה אומר שביוני המשבר הזה יהיה מאחורינו. אני לא אומר שלמחרת הכל יחזור לקדמותו, אבל אני חושב שהקבינט יחליט על הצעדים הנדרשים על מנת להקטין את רמות התחלואה ואני מאמין שבחורף אנחנו נהיה שוב במצב של התאוששות. זאת תהיה התאוששות מאוד מבוקרת על מנת שלא נקבל גל שלישי".

גם כשהסגר הנוכחי יסתיים עדיין יהיו מקומות שלא יפתחו על פי לקחי העבר:

"אנחנו עכשיו במצב של אפלה. עוד חודשיים-שלושה, או הרבה פחות מזה, עוד כמה שבועות, נתחיל לראות ירידה ממשית במספר הנדבקים. עוד חודשיים-שלושה המשק יחזור, אבל לא בחזרה לאיפה שהוא היה. אולמות אירועים לא ייפתחו עוד הרבה זמן, חתונות והתקהלויות לא יורשו עוד הרבה מאוד זמן אבל המסעדות ייפתחו בהדרגה, בתי מלון ייפתחו בהדרגה ובצורה מבוקרת, ובחורף המצב יהיה הרבה יותר טוב ממה שהוא עכשיו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *