אבל בעולם המוזיקה: גר הצדק שיצר מוזיקה נדירה. צפו בקליפים הנוסטלגיים

על דמותו של קן ברג'ס שזכה להתגייר ולהקים משפחה שומרת מצוות ז"ל שנפטר אמש | על דמותו ועל השירים שהוא הפיק. צפו בקליפים משיריו

אבל בתעשיית המוסיקה היהודית – המוסיקאי קן ברג'ס ז"ל נפטר השבוע לאחר שנות סבל וייסורים מהמחלה הקשה והוא בן 74 בפטירתו.

ברג'ס גדל בבריטניה ועבד שם בתור מלחין ומעבד מוזיקלי. בין היתר, הלחין ב-1967 את להיטה הגדול ביותר של להקת Tomorrow, שנקרא "My White Bicycle". השיר הפך להצלחת ענק לאחר שקיבל שבחים ממנהיג להקת הביטלס, ג'ון לנון, שהקליט באותו האולפן שהוקלט השיר. הוא גם עבד עם להקות נוספות, בעיקר בתחום הרוק המתקדם.

בשנת 1981 עבד בהפקה עם הזמרת נאוה ברוכין, לה נישא באותה תקופה. הוא עבר תהליך גיור ארוך (שהסתיים סופית רק ב-1995) והשניים, לאחר תקופה של עבודה באנגליה, עברו לישראל. בישראל הפיק, ניגן ועיבד תקליטים של דורון מזר, דני ליטני, דודו פישר ועוד.

הוא הפיק ועיבד מוזיקלית את אלבום האוסף באנגלית של מרדכי בן דוד, כשברג'ס גם כתב והלחין שם את השיר החדש היחיד באלבום – "אנשים בודדים", שיר שיצא גם כחלק ממופע 'אוהל' המפורסם.

אלבום הבכורה שלו כיהודי היה "לא לבד במדבר" שיצא בשנת 2000.

שנה לאחר מכן הוציא ברג'ס את האלבום "בנה מלכותו", ומאוחר יותר את האלבום "מלך" שיצא בשנת 2004. בהמשך הוציא ברג'ס את האלבום "LOOK AT IT NOW" שהיה למעשה חידוש של שירים ישנים שלו שהוא שינה את מילותיהם למילים כשרות. הוא הוציא גם סדרת אלבומים עם הזמר והיוצר תור מרקי שהלחין את פרק 'קיט' בתהילים.

ב-14 בספטמבר 2019 הוציא סינגל משותף בשם "The Way It Is" עם עמירן דביר. אותו כתב, הלחין וגם הפיק מוזיקלית.

מעבר לפעילותו כמוזיקאי, ברג'ס החזיק בישראל אולפן הפקות, יונייטד סטודיו, שעסק בעיקר במוזיקה חסידית.

נפטר ב-13 ביוני 2021.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *