אבל בעולם התורה: הגאון רבי אברהם ארלנגר זצוק"ל

הגאון הגדול רבי אברהם ארלנגר זצוק"ל ראש ישיבת קול תורה ובעל ה"ברכת אברהם" הלך הלילה לעולמו לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 89 בפטירתו

ברוך דיין האמת: הגאון הגדול רבי אברהם ארלנגר זצוק"ל ראש ישיבת קול תורה ובעל ה"ברכת אברהם" הלך הלילה לעולמו לאחר שנדבק בקורונה והוא בן 89 בפטירתו.

הגר"א ארלנגר זצ"ל לקח 2 חיסונים ולא יכול היה לקחת את החיסון השלישי כי טרם חלפה חצי שנה מהחיסון השני, ואז נדבק. מצבו הידרדר בחג הסוכות, הוא אושפז בבית החולים, עם עליות ומורדות במצבו. הלילה, מלאך המוות לקח את איש האמת לעולם האמת

 
הוא נולד בשווייץ בו' בטבת ה'תרצ"ב, 16 בדצמבר 1931 לרב שמשון רפאל ארלנגר, בנו של אברהם ארלנגר מראשי היהדות האורתודוקסית בשווייץ. אחיו הוא המקובל הרב חיים אריה ארלנגר. הרב ארלנגר הוא מחבר סדרת הספרים הפופולרית ברכת אברהם על מסכתות רבות ממסכתות הש"ס, מדי תקופה הרב מוציא מהדורה חדשה של ספריו, מהדורותיו על הרוב שונות בצורה ניכרת מקודמותיהן.

הרב ארלנגר הוא גם מחברם של ספרי מוסר דוגמת ספר מאור השער על שערי תשובה לרבינו יונה, וספר מאור המסילה על מסילת ישרים, וכן ברכת אברהם מאמרים והדרכות שלושה חלקים.

הוא נישא למרים בת הרב חיים יוסף יעקובוביץ, שהיה ר"מ בישיבת פרנקפורט, ועם עלייתו ארצה בשנת תרצ"ד שימש כר"מ בישיבת קול תורה.

היה מתלמידיו הראשונים של רבי יוסף דב סולובייצ'יק, וקיבל גם מאביו הרב יצחק זאב סולובייצ'יק. הוא התמנה כאחד מראשי ישיבת קול תורה והעביר בה שיעורים במשך עשרות שנים, בהגיעו לגיל שבעים פרש (שלא כמקובל בישיבות במגזר החרדי), על מנת לעסוק במסכתות הש"ס שאינן בסדר הלימודים הישיבתי, לאחר פרישתו הוציא לאור את ספריו על מסכת שבת ומסכת מגילה. על אף פרישתו, שמר הרב ארלנגר על קשר עם הישיבה והמשיך למסור בה שיחות מוסר לקבוצות קטנות ("ועדים") מדי שבועיים ולקראת החגים, וכן הרצה מחידושיו לפני קבוצות בחורים שבאו לביתו. בלילות שבת העביר שיחות מוסר בישיבת קמניץ הסמוכה למקום מגוריו. אחת לתקופה מסר שיחות בישיבת מיר. בג' חשוון תשע"ח שיכל את כלתו חיה רבקה ארלנגר לאחר מחלה חודשיים בלבד לאחר מכן בעשרה בטבת תשע"ח שיכל את בתו דינה ברענדל פרג אשת הרב שמעון פרג.

צילום: שמולאקס ויקפדיה
 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פרשת השבוע - לך לך

    פרשת השבוע
    וַיֹּאמֶר יְהֹוָה אֶל "אַבְרָם" [ר' אברהם ארלנגר] – לֶךְ לְךָ מֵאַרְצְךָ וּמִמּוֹלַדְתְּךָ וּמִבֵּית אָבִיךָ [העולם הזה] – אֶל הָאָרֶץ אֲשֶׁר אַרְאֶךָּ [הגן עדן].
    וְאֶעֶשְׂךָ לְגוֹי גָּדוֹל וַאֲבָרֶכְךָ וַאֲגַדְּלָה שְׁמֶךָ וֶהְיֵה בְּרָכָה [ספרו "ברכת אברהם"].

    אברהם |
    הגב