אגו"י במתקפה: "פרצופם האמיתי של סמוטריץ והציונות הדתית נחשפים"

בעוד היהדות החרדית נלחמת באש שלהבת על א' מהנושאים הבוערים לנפש האומה- כפי שהדריך בשעתו הרבי מליובאוויטש זי"ע- על הוספת סעיף 'גיור כהלכה', סמוטריץ מדבר ב-2 פנים, ומביע תמיכה בעמדת הציונות הדתית לחקיקת 'מתווה ניסים" שהרבי התנגד אליו נחרצות ♦ סיקור מרתק על המאבק הקדוש של הרבי מול אנשי השמאל והציונות הדתית שהתעורר שוב בגלל הבג"ץ.

חוק הגיור הוא אחד מהנושאים המרכזיים עליהם מתקיימת מערכת הבחירות הנוכחית, זאת עקב הוראת בג"ץ לרשום כיהודים את כל אלו ש"התגיירו" בגיור רפורמי בחו"ל ולחייב את המדינה לקבלם כאזרחים מכח 'חוק השבות'.

הדבר לכשעצמו מתסיס ומקומם, באגודת ישראל חושפים את הכל ואומרים כי מתברר שמי שבישל את ההסכם הזה בשעתו במה שנקרא "הסכם פרבואר" הוא אנשי המפד"ל-הציונות הדתית דאז, שבניגוד לעמדת גדולי ישראל ובראשם הרבי מליובאוויטש זי"ע -עוד משנת התש"ל- אשר נשא את דגל המלחמה מחשש לפגיעה בכרם ישראל חלילה.

הפרשיה כולה החלה בשנת התש"ל, או אז החליט שר המשפטים דאז לקבוע שיהודי הוא "מי שהצהיר על יהדותו". החלטה זו עוררה סערה עצומה, ובעקבות פרישת המפד"ל מהקואליציה שונה הנוסח ל"מי שהתגייר".

המפד"ל התגאתה מאד בהשג באותם זמנים, בניגוד לדעת המפלגות החרדית, ומי שיצא למלחמה אדירה בהסכם היה לא אחר מהרבי מליובאוויטש שכינס את כל גדולי ישראל למלחמת קודש בהחלטה ובחוק, בטענה שחייבים להוסיף בחוק את המילים 'גיור כהלכה'. על נציגי המפד"ל אמר הרבי אז: "עבדים כנעניים".

באותו זמן אנשי הציונות הדתית מאד 'נעלבו' מהקריאות של הרבי, אולם התברר שהרבי צדק והבג"ץ החליט לתת פרשנות משלו לכוונת המחוקק ב'מי שהתגייר' ובאיזה גיור, דבר שבעקבותיו פסק בג"ץ היום לקבל את כל מי שמתגייר אצל הרפורמים כיהודים.

המכה השניה של המפד"ל ומתווה ניסים
הרבי מליובאוויטש התבטא בשעתו בחריפות אודות אותו הסכם של נציגי הציונות הדתית וכינה אותם בכינויים חריפים. רק השנים שחלפו הראו את עצמת הבגידה של הציונות הדתית. התברר שהם בשקט בשקט קידמו מתווה מסוכן ביותר, את חוק הגיור הממלכתי הנקרא 'הסכם פרבואר' ולפיו התחייבו המפד"ל לתמוך בהכשרת הגיורים הרפורמיים בחו"ל תמורת כסות עיניים של גיור על ידי הרבנות הראשית רק בארה"ק… ההחלטות הנוראיות של הסכם זה מיושמות רק כעת, כחלוף חמש עשרה שנים מההסכם, וכפי שמציין בג"ץ בשעתו הוא בושל על ידי המפד"ל ומפא"י וכעת מוציאים אותו אל הפועל.עברו שנים, והציונות הדתית ובראשה הרב דרוקמן החליטה לקבל שוב את המתווה הגורס קבלת הגיורים הרפורמיים בחו"ל, תמורת חקיקת חוק גיור ממלכתי בארץ ישראל ע"י הרבנות, בניגוד לדעת הרבי שדרש רק "גיור כהלכה". ומה תעזור חקיקה כזו בעוד אפשר לרדת לחו"ל ולהתגייר באיזה אופן שרוצים? לציונות הדתית הפטרונים…

כינוס מיהו יהודי שהתקיים ע"י אגודת ישראל ואגודת חב"ד בראשות גדולי ישראל

​​​​​​​אגודת ישראל – "רק גיור כהלכה"
הציונות הדתית לא חזרה בה מעולם מההסכם המסוכן, אלא להפך, נציגיה עומדים מאחורי הפרסומים על חוק "הגיור הממלכתי" בעוד נציגי אגודת ישראל נלחמים על נוסח החוק כפי רצונו של הרבי מליובאוויטש המכונה "גיור כהלכה" שיאפשר לגייר רק בבתי דין יהודים על פי ההלכה היהודית.
הבעיה שבחקיקת חוק זה הוא הצורך להעביר במקביל את חוק ההתגברות, שכן אילולי הוא בג"ץ יבטל את החוק… ויהדות התורה כבר הצהירה שזה התנאי שלה לכניסה לקואליציה. רק פסקת התגברות תביא את החוק על תיקונו, ועל זה אנחנו אמורים להלחם!

סמוטריץ- יחי הערבוב
עוד הם אומרים, כי מעניין שסמוטריץ, העסוק בערבוב הציבור החרדי וחסידי חב"ד בפרט, חושב שכולם כאן בורים ועמי ארצות ומציג דו פרצופיות: מצד אחד הוא מבטיח שישמור על הגיור כהלכה, ומאידך בציונות הדתית של הרב דרוקמן הוא מבטיח לתמוך בחוק שהם יזמו- במתווה ניסים המסוכן…

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *