אדלשטיין: "נתניהו הסכים לצאת לנבצרות"

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין חשף הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לצאת לנבצרות ברגע שיוגשו נגדו כתבי אישום בפרשות השחיתות

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין חשף הבוקר (חמישי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לצאת לנבצרות ברגע שיוגשו נגדו כתבי אישום בפרשות השחיתות. "אם נתניהו הוא ראש ממשלה והוא נאשם אז הנשיא נתן לזה תשובה – הוא ייצא לנבצרות", אמר אדלשטיין בתכנית "דקלסגל" ברשת ב'. "אני הבעתי תמיכה בפה מלא שהוא ישלם את המחיר הזה כדי להקים ממשלה".

לדבריו. "נתניהו הסכים לצאת לנבצרות כדי להקים ממשלה. זהו צעד מנהיגותי לא פשוט. הנבצרות לפי החוק היא לתקופה קצרה וקצובה כרגע. ההצעה של הנשיא דיברה על שינוי חוק ורק זו הייתה ההצעה", הסביר. כשנשאל האם בעיניו הסדר בו נתניהו ישאר ראש ממשלה בתואר בלבד בעודו מנהל את משפטו הוא דבר ראוי, השיב: "אני מעריך את היכולת של נתניהו לעשות כל דבר. בנסיבות כאלה, שזה מה שהובטח להקמת הממשלה, ודאי שזה ראוי".
אדלשטיין טען: "כרגע לא שמעתי שיש התמודדות או פריימריז בליכוד, הדיבורים על פריימריז בעתיד רק פוגעים. הליכוד לא צריך להציע מועמד חלופי ב-21 הימים הקריטיים, אצלנו בוחרים מנהיג. אני לא חושב שבכירי הליכוד יגידו לנתניהו 'אנחנו נמשיך מכאן'. אני שומע וקורא אנשים שכותבים בטוויטר שאם הייתי עומד בראש… אבל במפלגה של אותם אנשים אין בחירות". עם זאת, אדלשטיין לא פסל, באופן עקרוני, ריצה לראשות המפלגה בעתיד. "אני לא פוסל שום התמודדות, עשיתי את זה לא רע עד עכשיו".

על המגעים להרכבת ממשלת אחדות, אמר אדלשטיין. "לצערי בכחול לבן דחו את הצעת הנשיא, כנראה מסיבות פנימיות שלהם", טען אדלשטיין. "מה שמעניין את הליכוד זה להקים ממשלה ולא להידרדר לבחירות בפעם השלישית. ראש הממשלה עושה כל מאמץ. הייתי מאוכזב שלא זכינו לתגובה כזאת בצד השני. אם רוצים להקים ממשלה אפשר להקים אותה בנתונים הקיימים". עוד הודיע אדלשטיין כי למען האחדות, יסכים אף לוותר על תפקידו כיו"ר הכנסת, באוןפן מוגבל. "כדי שתהיה ממשלה, ודאי שאני מוכן לוותר על כיסא היו"ר לתקופה זמנית", אמר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *