"אודה את ה'": ההודעה המשמחת של חני וינברגר

כמה ימים לאחר שהעניקה ראיון בחדשות 13 וסיפרה על החלטתה לעתור לבית המשפט בגין סילוק בנותיה מבית הספר בית יעקב בפתח תקווה, הבלוגרית חני וינברגר פרסמה הודעה שמרמזת על התפתחות חיובית

כמה ימים לאחר שהעניקה ראיון בחדשות 13 וסיפרה על החלטתה לעתור לבית המשפט בגין סילוק בנותיה מבית הספר בית יעקב בפתח תקווה, הבלוגרית חני וינברגר פרסמה הודעה משמחת בדף האינסטגרם שלה ובה ציטטה מפרק תהילים את הפסוק הַלְלוּיָהּ אוֹדֶה ה' בְּכָל־לֵבָב, בְּסוֹד יְשָׁרִים וְעֵדָה:
גְּדֹלִים מַעֲשֵׂי ה', דְּרוּשִׁים לְכָל־חֶפְצֵיהֶם: הוֹד־וְהָדָר פָּעֳלוֹ, וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:

 

העיתונאי אהרן נוראני צייץ: "ניצחון זמני מפתיע לבלוגרית החרדית חני ויינברגר בבית המשפט: בית המשפט הורה לבית הספר להשיב את התלמידות ללימודים ככל הנראה ללא התנאים שדרשו".

 

בהודעה נוספת נטען

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פסק בית המשפט

    קובי בורשטיין: ‏פסק דין תקדימי של בית המשפט המחוזי בירושלים קובע כי בית ספר חרדי רשאי להוציא מבית הספר את בנותיה של אחת מאושיות הרשת החרדיות, כיוון שהן "לא עומדות בתקנון בית הספר".
    #

    מכירה מקרוב |
    הגב
  2. אין מקומה בבית יעקב

    אין מקומה בבית ספר בית יעקב!!!
    פרוצה ולא חינוכית
    למה את צריכה את בית יעקב?
    תתביישי לך

    רחלי |
    הגב
  3. עצומה לחיזוק בית יעקב

    תודה לכל מי שהפיץ וחתם על העצומה להצלת בית יעקב בפתח תקווה,
    בחסדי שמים, כבר מאות חתמו להצלת בית הספר, ולשמירה על החינוך הטהור.

    עדיין כל חתימה מהווה הוכחתה ותמיכה בדרכה של ניהול בית הספר,
    המשיכו להפיץ!

    מצ"ב קישור לעצומה,
    https://www.atzuma.co.il/bypt

    הורי בית יעקב |
    הגב
  4. האמת על הסיפור

    "ד, טבת תשפ"ב

    מכתב הסבר

    הנה בעירנו עומד לתפארה בית הספר 'בית יעקב' לבנות אשר נוסד בידי הגאון רבי משה אילוביצקי זצ"ל, להיות מקום לחינוך בנות ישראל בדרך התורה והמסורה כפי שהתוותה מרת שרה שנירר ע"ה, וברוך ה' זה עשרות שנים זוכה לגדל בנות ליראת ה' טהורה, בזכות הצוות וההנהלה אשר מוסרים נפשם על חינוך הבנות.

    עמל רב מושקע בבית הספר הן רוחנית ולימודית הן גשמית, וכפי הידוע אחת המלאכות הקשות היא השמירה שתלמידות המוסד יהיו כולן בנות המתחנכות בביתן כפי רוח בית הספר, כדי שחס ושלום לא יקרה שתלמידה תביא מביתה אל בית הספר דעות ומושגים שאינם תואמים את השקפת המקום.

    על כן נקבע לבית הספר תקנון שכל משפחה הרוצה להשתייך לציבור החרדי השולח את בנותיו להתחנך במוסד, מחויבת לחתום עליו. לרוב ההורים הבאים בשערי בית הספר אין קושי בדבר היות שהם עצמם חונכו לזאת, אך יש המתקשים לקבל את התקנון ולשנות הרגלי חיים, על כן כל אחד עושה את חשבון נפשו ונפש בנותיו; יש שכיוון שאין התקנון משקף את דעותיהם או מעשיהם, פונים למוסדות אחרים המתאימים להם יותר, ויש שמחליטים לשנות את הרגליהם ולקבל עליהם לנהוג כפי התקנון.

    אבל כל זה היה עד עתה…

    כעת באה משפחה המחשיבה עצמה חרדית, ואף אבי המשפחה אוחז עצמו לאברך, ולצערנו בביתם פועל אחד הדברים שאין רוח חכמים נוחה מהם (בלשון המעטה). להבנת חומרת הדבר יצוין כי אחת מנשות האברכים בעיר שבשליחות מסוימת נדרשה לבדוק בעצמה האומנם 'כצעקתה', כיוון שברוך ה' מחזיקה אך ורק בטלפון כשר, ביקשה מהיושבות לצידה במקום עבודתה שיבדקו במכשיריהן מה מתרחש במקום הפסול שבו אם המשפחה הנ"ל מופיעה, ולתדהמתה גם חלק מנשים אלה שאינן שומרות מצוות לא יכלו במכשיר שבידן (שאינו 'מוגן' ואינו 'מסונן') להתחבר למקום גרוע זה. והזעזוע הגדול – שגם אותן נשים שכן הצליחו, נזדעזעו ממה שראו שם ומהדברים היוצאים מבית זה…

    ואין צורך להרבות בדברים כדי להבין עד כמה רחוקה התנהלות הבית מהשקפת בית הספר.

    אך לצערנו מה שמובן לכל אחד, ההורים הללו אינם מבינים, וצועקים מעל כל במה (ואף במקום הגרוע הנ"ל שאסרו כל גדולי ישראל אף לצורכי עבודה) כי הם שייכים לציבור החרדי, ומשסירבו לקבל ולהחזיק את בנותיהם במוסד הקדוש 'בית יעקב', פנו אל מוסד החינוך העצמאי, שמא שם 'יסבירו' להנהלת 'בית יעקב' כאן כי הם חרדים, אך גם שם נמסר להם כי על פי התנהלות ביתם אין מקום לבנותיהם במוסד החרדי 'בית יעקב'. ואולם הללו לא נחו ולא שקטו ופנו אל משרד החינוך הממשלתי וכן אל ראש העירייה, שמא הם יכפו על בית הספר לקבל ולהחזיק את בנותיהם, אך 'לתדהמתם' גם שם הסכימו למה שנמסר מהנהלת בית הספר.

    אך בזה לא תם העניין, ובמקום להבין כי בידם שתי אפשרויות – לשנות את הרגלי הבית ולקבל את תקנון בית הספר, או לחפש מקום חינוך אחר המתאים לדרך שבה בחרו לנהל את ביתם, בחרו הנ"ל לפנות אל התקשורת החילונית ולקבול שם על ה'עוול' הגדול שנעשה לבנותיהם, ואף פנו לבית המשפט כדי שיכפה על בית הספר לקבל את בנותיהם, למרות טענת המוסד שאינם מתאימים להשקפת המקום ולאופי משפחות התלמידות.

    וכעת הדבר בידינו ההורים; אם נחריש בעת הזו יסיק בית המשפט כי להורים לא אכפת הדבר והפסיקה תינתן בהתאם לכך, ואם נרים קול זעקה יבין בית המשפט כי להמשיך ולהחזיק בנות ממשפחות אלו בבית הספר תפגע בדרך השקפתנו ובזכותנו המוצדקת לחנך את בנותינו בדרכנו.

    על כן נקראים כולנו שלא לשמור את כעסנו בליבנו ולא לישב בלא מעש, אלא להביע עמדתנו ברבים ולחתום על עצומה שתישלח לכל הנוגעים בדבר, כולל הנהלת בית הספר, הנהלת החינוך העצמאי, עיריית פתח תקווה ובית המשפט.

    אנו שפרטינו מצוינים להלן מעוניינים בחינוך בנותינו בדרכה של מרת שרה שנירר ע"ה

    ומעוניינים שבנותינו ילמדו במוסד שלומדות בו רק בנות ממשפחות המוכנות להיות כפופות לאופי החינוך של בית הספר

    ווועד למען בית יעקב |
    הגב
  5. אם השם משפחה שלה היה ספרדי לא היה על זה דיון בכלל

    גורלה היה נחרץ מזמן, עולם השקר!!! לאשכנזים ימח שמם מותר לעשות הכל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  6. אני לא הייתי רוצה שהבת שלי תלמד בבית יעקב עם אימא כזאות

    עם כל הכבוד זה לא מקום בשביל ילדים שיש להם אימא כזה זה לא החינוך אפילו של המודרניים עם היא רוצה כך להתנהג שתשלם מחיר ותשלח את הילדות שלה ממלכתי דתי

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  7. לכי לעזזאל את פרוצה. מסכנות בנותייך

    פפפווועעע

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  8. קצת חשבון נפש

    לא רוצים אותך ושיהיה ברור שזה לא בא משום מקום אין ספק שהמון הורים ביקשו את זה מה הניצחון הגדול????
    יש לכם בעיה!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב