אוחנה: "לא שולל ריצה לראשות הליכוד"

שר המשפטים לשעבר ח"כ אוחנה: "לא שולל ריצה לראשות הליכוד. מקווה שנתניהו ימשיך לכהן כיו"ר הליכוד, לפחות עד הבחירות הפנימיות בקרב מתפקדי הליכוד"

הערפל בליכוד עדיין לא התפזר, שאלת עסקת הטיעון של נתניהו טרם התבררה, אבל שר המשפטים לשעבר חבר הכנסת אמיר אוחנה, מצהיר בראיון ליוחאי דנינו ביום ליום כי הוא כבר לא שולל את מועמדותו לראשות הליכוד ביום שאחרי נתניהו.

אוחנה הבהיר כי הוא מתנגד למינוי יו"ר מפלגה זמני על ידי חברי מרכז המפלגה ואמר: "אנחנו מקווים שבנימין נתניהו ימשיך להנהיג עוד זמן רב גם את הליכוד, ובהקדם גם את מדינת ישראל. אני מאוד אצטער אם נתניהו יפרוש מהכנסת, אבל במידה וזו אכן עובדה מוגמרת, והוא החליט ללכת על עסקת הטיעון הזו, הרע במיעוטו הוא שנתניהו ימשיך לכהן כיו"ר הליכוד גם מחוץ לכנסת, עד לבחירות פנימיות של כל מתפקדי הליכוד".

לאוחנה יש גם ביקורת על חבריו למפלגה שכבר החלו בקמפיין האישי לראשות המפלגה, כשנתניהו טרם הכריע בשאלת עתידו. "אני חושב שאלו שמנהלים קרבות ירושה כעת, עושים מעשה לא ראוי ואני מתנגד לכך".

כשחבר הכנסת אוחנה נשאל אם הוא יציג את מועמדותו לראשות הליכוד ביום שאחרי, מצהיר אוחנה כי הוא אינו שולל זאת, על אף שיש כבר כאלו שסימנו את עצמם כיורשים. "אין לי ספק שאני מסוגל לעמוד מולם ואילולי הייתי חושב כך, הייתי אומר שלא אתמודד. אני כבר הוכחתי את עצמי גם בתפקידי במערכת הביטחון וגם בעשייה שלי כעורך דין, כמו גם בעמידתי בחזית המאבק על שמירת הדמוקרטיה בישראל, מול הדורסנות של מערכת המשפט. הדברים האלו מדברים אל הרבה מאוד חלקים מהמחנה הלאומי בכללותו ובפרט אל ציבור מתפקדי ומצביעי הליכוד".

אוחנה אף התייחס לעסקת הטיעון המתגבשת ואמר כי הוא מכבד כל החלטה שתתקבל על ידי יו"ר הליכוד נתניהו, אך עם זאת ציין כי: "צריך לזכות שנתניהו הוא אמנם איש ציבור, אבל קודם כל הוא בעל משפחה, בעל ואבא. וסביר להניח שאילו היה לבדו, הוא היה יכול לעמוד איתן מול התנהלות הפרקליטות, אבל העובדה שפוגעים באשתו ובבני משפחתו, היא ללא ספק חלק מהשיקולים שלו לקראת עסקת טיעון. כל החלטה של נתניהו, היא החלטה קשה, אבל קשה שבעתיים עבורם. הם עוברים עינויי תופת, הם סוג של קרבן. משפחת נתניהו היא קרבן של שונאיו ושוחרי רעתו של נתניהו, הליכוד, והימין כולו".

על גיוס ההמונים לטובת נתניהו אמר שר המשפטים לשעבר: "לשמחתי הרבה העם הראה בהמוניו שהוא לא רק באים לשים פתק 'מחל' שלא עולה להם כסף ואפילו נהנים מיום חופש, אלא כל אחד תרם תרומה אדירה. אני יודע שנתניהו מאוד התרגש מהמחווה הזו, זה פשוט מראה את האהבה אליו, אבל בסופו של דבר הוא זה שנאלץ להתמודד עם הקשיים הללו ולכן אני ממש אכבד כל החלטה שלו" אומר אוחנה.

שר המשפטים לשעבר נשאל בנוגע למלחמתו במערכת המשפט והתחייב כי אם יעמוד בראשות הליכוד, ימשיך במלחמתו זו. "אני מחוייב לזה. אנחנו נחוקק חוק צרפתי לכל חברי הכנסת, שיאפשר להם לפעול ללא מורא וללא פחד, ללא חשש מידיים על הגרון ומסחיטה באיומים גם כשבאים לפעול בעניין מערכת המשפט. בנוסף אני מתחייב לחוקק פסקת התגברות, שקובעת שהמילה האחרונה היא של הציבור באמצעות נבחריו, ולא של גורמים אנטי דמוקרטיים – כאלו שמעולם לא נבחרו. כמו כן נקדם את חוק היועהמ"ש – חוק שלא קיים כיום – שיקבע אחת ולתמיד את גבולות הגזרה של מוסד היועהמ"ש שפועל בלי חוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *