אוקראינה הודיעה לישראל: "נגביל את מספר החסידים הבאים לאומן"

נשיא אוקראינה הודיע כי לבקשת רה"מ נתניהו, בכוונתו להגביל את כמות הבאים לאומן לראש השנה

נשיא אוקראינה הודיע כי לבקשת רה"מ נתניהו, בכוונתו להגביל את כמות הבאים לאומן לראש השנה. בהודעת הממשלה האוקראינית נמסר כי לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה החלטה להגביל את העלייה החסידית לרגל לאומן כדי לחגוג את ראש השנה. נתניהו מכחיש את הדיווח על התערבותו ובקשתו מהנשיא האוקראיני להגביל את מספר המגיעים לאומן לראש השנה.

במהלך היום השר ליצמן דרש: "אפשרו ל-6,000 מתפללים להגיע לברסלב"; אלא ששר הבריאות אדלשטיין סירב לבקשתו.

חיים חזין המתגורר באומן שבאוקראינה סיפר לחדשות הסקופים כי "המספרים של 2,000 איש שנמצאים פה זה שטויות. הגיעו לפה עד עכשיו אולי 500 איש – חוץ מהמקומיים."

פרופ' גמזו קיים היום תדרוך לעיתונאים בו אמר כי הוא לא יאפשר לחסידי ברסלב לנסוע לאומן.‏ "האם זה סביר להוציא מפה 80 טיסות לאומן עם הגידול בתחלואה? דעתי הנחרצת היא לא – ואני לא אשנה את דעתי".

"אי אפשר לעצור בן אדם שינסה לטוס דרך 'קונקשן', אבל אפשר לעצור 82 טיסות צ'רטר מישראל לאומן", הוסיף והתייחס גם לטענות של התומכים בנסיעה. "לא נוכל לשמור על הבידוד ל-20 אלף איש כשאין באמת מתווה להיקפים שכאלו".

הפרויקטור פרופ' גמזו גם התייחס לעלייה במגזר הערבי ואמר כי רמת התחלואה גדלה אנחנו מודאגים מהחברה הערבית, גם במגזר החרדי רמת התחלואה עלתה שוב".

עוד אמר גמזו: "הכיוון שאני לוקח של הימנעות מסגר הוא מורכב וקשה. אני רואה את האירוע ומנהל אותו רפואית אבל גם מתוך הסתכלות חברתית כלכלית. יכול להיות שהכיוון שאנחנו לוקחים בהימנעות מסגר גורם לשאננות. אומרים 'אולי אין סגר אז הכל בסדר' – אבל ממש לא. המצב שלנו מבחינת תחלואה הוא מהמורכבים והקשים בעולם אז שאף אחד לא יקל ראש"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *