אורלי וגיא לבכירה במשרד הבריאות: "נתבע אותך"

סרטם של אורלי וילנאי וגיא מרוז "ומה אם העולם טועה", שטוען שהתגובה לקורונה מוגזמת, גרר סערה ותגובות חריפות – אך גם תביעה נגד בכירה במשרד הבריאות

העיתונאים אורלי וגיא מרוז שמסעירים את הרשת בסרט התחקיר נגד הקורונה החליטו לא להבליג והם מאיימים בתיעה נגד ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס שהאשימה אותם במסגרת קבוצת הווטסאפ "בריאות הציבור" וכינתה את השניים "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים".

בכתב האיום לפני תביעה נכתב: "בתחקיר לא הוכחש קיומה של המגיפה ו/או השפעותיה ההרסניות, לא נטען דבר העלול להתפרש כהתנגדות להתחסן, אלא הובאו דעות שונות של נושאי משרה בכירים בממסד הרפואי באשר לאופן הניהול של משבר הקורונה בישראל ועל המחיר שאנו משלמים כחברה", מציינים וילנאי ומרוז במכתב האיום בתביעה, "כל המרואיינים בתחקיר התייחסו לקורונה כאל 'משבר' ומגיפה. דהיינו, לא הוכחשה המגיפה, ובוודאי שלא בוטאה התנגדות לחיסון המגיפה. ההיפך, דובר בתחקיר על הצורך בעומק חיסוני או בחיסון או החסינות העדר של צעירים".

פרסום שהם "מכחישי קורונה ומתנגדי חיסונים", כתבו וילנאי ומרוז לאלרעי-פרייס, "שקול לפרסום כי מדובר בקונספירטורים, שרלטנים שאינם מאמינים במדע, ואשר קוראים במעשה או במחדל להפצת מחלה – מעשה המהווה אף עבירה פלילית לפי 218 לחוק העונשין, ואשר דינו שלוש שנות מאסר". ועל הרקע הזה, טוענים העיתונאים, התבטאויותיה של אלרעי-פרייס מהוות לשון הרע.

"בחירתך לזלזל בתחקיר הינה מצערת. ראוי כי נושא משרה ציבורית בכיר, אשר ישקול וישיב לביקורת שהופנתה נגדו ו/או נגד הגוף בו הוא מכהן, בצורה עניינית ומפורטת. אפשר לחשוב כי יש דברים בגו התחקיר, ואפשר שלא. אבל לכנות את מרשיי כ'מכחישי קורונה' ו'מתנגדי חיסונים', מהווה תגובה לא עניינית, לא חוקית ופוגענית". וילנאי ומרוז מבקשים כי תתנצל ותחזור בה מדבריה, ומאיימים באפשרות לתבוע פיצויים.

גיא מרוז ואורלי וילנאי מסרו בתגובה לוואלה! תרבות: "די לסתימת הפיות ולהתנשאות על העם הנאנק תחת הסגר הרביעי".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "ד"ר שרון אלרועי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, מביעה את עמדותיה כחלק מתפקידה ועושה לילות כימים למען בריאות הציבור. אנו במשרד הבריאות דוחים בשאט נפש כל איום בתביעת השתקה נגד ד"ר שרון אלרועי פרייס".

התחקיר שעורר סערה:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *