אושר בטרומית: ניתן יהיה להחנות רכב ללא תזוזה למשך 30 יום במקום 60 יום

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק שמירת הניקיון (תיקון – גרירת רכבים נטושים), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת איתן גינזבורג. 50 תמכו מול 35 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הפנים והגנת הסביבה.

על מנת להקל במצוקת החניה, מוצע לקבוע כי יהיה ניתן להחנות רכב ללא תזוזה למשך 30 יום במקום 60 יום הקבועים היום בחוק. בנוסף, מוצע לקבוע כי הרשות המוסמכת תוכל להורות על גרירת רכב ללא רישיון, רכב או ללא פולסית ביטוח חובה, עשרה ימים מיום הדבקת הודעה על הרכב. אפשרות גרירה זו תיתכן גם מחניה משותפת בבית משותף.

בדברי ההסבר נכתב: "מצוקת החניה הולכת וגדלה ומנגד רכבים נטושים גוזלים מקומות חניה רבים וגורמים סבל לנהגים ובזבוז זמן יקר בחיפוש אחר חניה פנויה. הרשויות אינן מצליחות לצמצם את התופעה מאחר שבעל רכב נטוש יכול להזיז את רכבו לאחר קבלת התראה מהרשות, ובכך להביא לתחילה מחודשת של מניין הימים עד לגרירת הרכב."

ח"כ גינזבורג: "ממש ברגעים אלו עומדים אלפי כלי רכב נטושים בלב ערים, ברחבי הערים בארץ, שתופסים מקומות חנייה למשך חודשים ארוכים, ממש דוגרים שם. אין שום הצדקה שמקומות חנייה ציבוריים ייתפסו למשך חודשים ארוכים על ידי רכבים נטושים, ודאי שלא כשלפעמים מדובר בגרוטאות של סוחרי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *