או שנפתח את הכל – או שנאריך את הסגר

שר הבריאות אדלשטיין לפני ההצבעה על חוק הקנסות: "בפני הממשלה יהיו 2 הצעות – או להאריך את הסגר או לפתוח הכל. לא אשחק משחקים"

 
שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נאם כעת במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הקנסות – החוק שבמקור הוגש על ידו:
 
על חוק הקנסות: "אני שמח מאוד שחוק הקנסות סופסוף יעבור בכנסת. אני תקווה שיעבור בתמיכה של כל סיעות הבית. כשהבאתי את החוק לממשלה הוא לא כוון לא נגד חרדים, לא נגד ערבים, לא נגד דתיים לאומיים, אלא נגד עבריינים שעוברים על הנחיות הבריאות. אלה שפוגעים באנשים סביבם. זה שהם פוגעים בעצמם – זה עניינם, אבל לצערי הנגיף הוא כזה שלא נותן לך לפגוע בעצמך: אתה אומר 'אני מצפצף' ופוגע בכל האנשים בסביבה.
 
נוסח החוק שהביא משרד הבריאות היה הרבה יותר מחמיר. ועדת השרים לחקיקה בראשות אבי ניסנקורן שהיה אז בכחול לבן ובגיבוי אנשי משרדו באו עם נימוקים למה זה פשע לתת קנסות כאלה גבוהים והחוק קוצץ. מה שהגיע לכנסת זה זכר לאותה הצעת חוק".
 
על הארכת הסגר: "אני רוצה להבהיר לציבור שני דברים: במצב התחלואה הנוכחי אין דרך בעולם לעבור לניהול דיפרנציאלי. נכון להערכת המצב בבוקר 9% מהיישובים בארץ הם ירוקים. כלומר 91% הם ישובים וערים צהובים, כתומים ואדומים.
 
הערב בפני הממשלה יעמדו שתי הצעות: אחת להאריך את הסגר; השניה לפתוח הכל. לא אשחק משחקים. לפני עשרה ימים ביקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. הערב הממשלה תצטרך להחליט בין שתי האפשרויות. אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *