אזולאי לשר הבריאות: "פתח במיידי את בתי הכנסת"

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) לשר הבריאות: "פעל במיידי להתיר פתיחת בתי כנסת לתפילה של עד 10 אנשים בחלל סגור"

בעקבות הקלת התקהלויות בחלל סגור שלא לצורך תפילה ומנגד איסור התקהלות בחלל סגור לצורך תפילה, פנה היום (ג) ח"כ ינון אזולאי לשר הבריאות יולי אדלשטיין בדרישה לתקן את האפלייה כלפי מתפללי בתי הכנסת .

במכתבו כותב ח"כ אזולאי לשר הבריאות: "בסעיף 10 לתקנות נכתב כי:"על אף האמור בתקנה 4(א), לא יתפלל אדם במבנה עם אדם אחר, למעט אנשים הגרים באותו מקום". כמו כן, באתר משרד הבריאות "הנחיות לשגרה בזמן קורונה" נכתב כי, התקהלויות שלא למטרת תפילה ניתן לקיים עד 10 אנשים בחלל סגור, ועד 20 בשטח פתוח ואילו תפילות יתקיימו רק בשטח פתוח.

לכאורה, אם מותרת התקהלות בחלל סגור, אם אפשר לפתוח את מקומות העבודה בחלל סגור לפי הכללים, מדוע בתי כנסת אי אפשר? אין לי ולכלל הציבור, אלא להסיק מכך שישנה הפליה ברורה בדבר ועיוות ברור של התקנות, כאמור.

יואיל נא כבוד שר הבריאות להסביר את ההיגיון בדבר, מדוע בזמן שמתירים התקהלות של 10 אנשים בחלל סגור לשם הנאה, לשם עבודה או לכל דבר אחר שאינו לצורך תפילה אוסרים התקהלות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור לצורך תפילה.

לאור האמור לעיל, ולאור העוול זועק לשמיים, אני קורא לכבוד השר להתיר במיידי תפילות של 10 אנשים בבית כנסת בחלל סגור ויפה שעה אחת קודם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *