גומלי חסדים :אזרחים ותיקים בודדים יוזמנו להתארח בבתי אבות בחגים

אגף בכיר אזרחים ותיקים, בשיתוף בתי האבות שנמצאים בהסכם התקשרות עם המשרד, יזמינו אזרחים ואזרחיות ותיקים שנמצאים לבדם בחגי תשרי, להתארח למשך 5 ימים בבתי אבות ברחבי הארץ שנמצאים בהסדר עם משרד הרווחה וליהנות מארוחת חג, מחברה ומפעילות.

בנוסף, יאפשר המשרד למעוניינים, לפצל את הימים כך שיוכלו להתארח ביותר מאשר חג אחד. ההזמנה נועדה להפיג את הבדידות שחשים רבים מהאזרחים הוותיקים במהלך החגים עקב מחסור בקרובי משפחה ויציאה של מטפליהם לחופשה.

תנאי האירוח הם שניים בחדר וללא כל עלות מצדם של המשתתפים. במשרד מוסיפים כי כל אזרח או אזרחית ותיקים שמעוניינים להירשם יכולים לעשות זאת דרך העובדת הסוציאלית לאזרחים הוותיקים במחלקות לשירותים חברתיים במקום מגוריהם או דרך מוקד 118 של משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. העובדות הסוציאליות ישבצו את הפונים בהתאם למקום מגוריהם ככל שניתן ועל בסיס מקום פנוי.

השנה החליט המשרד להקל על ההרשמה למיזם, והפונים לא יתבקשו להציג אישורי הכנסה אלא רק הצהרה רפואית שתמולא על ידי רופא המשפחה.

מנכ"ל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים ד"ר אביגדור קפלן פנה לעובדי האגפים לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות ולעובדי מוקד 118 וביקש שיעשו כל שביכולתם על מנת להקל על האזרחים הוותיקים את ההרשמה וההצטרפות. "אבקש כי ייעשה מאמץ לסייע לאזרחים הוותיקים שמעוניינים להירשם על מנת שיעברו את החג באופן מכובד וראוי, כמיטב המסורת ובמסגרת מכובדת נעימה וחגיגית", כתב קפלן בפנייה לעובדי הרווחה במטה ובשטח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *