אחרי האזעקות בהרי ירושלים באיראן מאיימים: "אתם הולכים להצטער על זה"

אזעקות נשמעו הבוקר (ראשון) באזור הרי ירושלים- קריית ירים ונווה אילן, 2 רקטות יורטו. מאוחר יותר, רקטה פגעה ישירות בבית במועצה האזורית אשכול .

דובר חמאס הגיב: "לא נאפשר את המשך המצב כמו שהוא".

אזעקות נשמעו הבוקר (ראשון) באזור הרי ירושלים- קריית ירים ונווה אילן, 2 רקטות יורטו. מאוחר יותר, רקטה פגעה ישירות בבית במועצה האזורית אשכול .

דובר חמאס הגיב: "לא נאפשר את המשך המצב כמו שהוא".

גורם ישראלי: "מתנהלים מגעים להפסקת אש בתיווך מצרי".

ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה: "אנחנו עוקבים אחר המאמצים האינטנסיביים שנעשים עם כל הצדדים כדי להפסיק את התוקפנות נגד עמנו ברצועת עזה".

משמרות המהפכה של איראן פרסמו גינוי לתקיפות ישראל בעזה וחיסול מחבלי הג'יהאד האיסלאמי ומפקדיו. האיראנים הביעו את "תמיכתם המלאה בהתנגדות הפלסטינית". בהודעה נכתב על ישראל כי "הם בפירוש הולכים להצטער על זה".

הפלסטינים דיווחו על 4 ילדים שנהרגו כתוצאה מתקיפת צה"ל בג'באליה, בצה"ל ערכו בדיקה של האירוע והגיעו למסקנה כי הילדים נהרגו כתוצאה מניסיון שיגור כושל של רקטות לעבר ישראל בשעה 21:00.

בעקבות זיהוי מאמצים של ארגון הטרור גא״פ לחפירת מנהרת טרור התקפית, מטוסי קרב תקפו הלילה מנהרת טרור השייכת לארגון הטרור גא״פ.

המנהרה נועדה לשמש כוחות התקפיים של ארגון הטרור.

המנהרה לא חצתה לשטח ישראל.

ראש הממשלה לשעבר נתניהו פגש את לפיד לעדכון ביטחוני ראשון ביניהם: "נותן גיבוי מלא לממשלה, לצה"ל ולכוחות הביטחון".

שר הביטחון בני גנץ אישר היום (א'), בתיאום עם ראש הממשלה יאיר לפיד, קריאה לשירות מילואים ב"צו 8". צווים אלה יחליפו את צווי הקריאה המיוחדים שאושרו לצורך שירות במבצע "עלות השחר".
ההכרזה תקל על חיילות וחיילי המילואים לממש את זכויותיהם במקומות העבודה ובמסגרת לימודים אקדמיים וכן תסייע לצה"ל במימוש הקריאה למילואים.

צווי הגיוס הינם בתוקף למשך 7 ימים, שבסופם במידת הצורך וככל שיידרש, יפנה שר הביטחון לקבל את אישור הממשלה על מנת להאריך את תוקף הצווים. במקביל הועברו הצווים לאישור ועדת החוץ והביטחון.

 

לוחמי צה"ל שב"כ ומג"ב פעלו הלילה ברחבי יהודה ושומרון למעצר פעילי ארגון הטרור גא"פ החשודים במעורבות בפעילות טרור.

בפעילות כוחות צה"ל במרחב החטיבה המרחבית מנשה, בין היתר בעיר ג'נין, הכפרים צידא, ענזה, רעאי ובמחנה הפליטים שבעיר טול כרם נעצרו שישה פעילים של ארגון הטרור גא"פ. במהלך הפעילות, התפתחו מספר הפרות סדר אלימות, שכללו השלכת אבנים, מטענים, זיקוקים וצמיגים בוערים לעבר בכוחות. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

בכפרים אל חאדר, ג'בל מוואלח ובית פאג'ר שבמרחב החטיבה המרחבית עציון, עצרו כוחות צה"ל שישה פעילים המשויכים לארגון הטרור גא"פ.

בנוסף, לוחמי צה"ל עצרו שלושה פעילים של ארגון הטרור גא"פ בעיר שכם. במהלך הפעילות, התפתחו מספר הפרות סדר שבמהלכן הושלכו מטענים, אבנים ובוצע ירי לעבר הכוחות

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *