אחרי המבצע בעזה: דגלי ישראל עולים באש בגרמניה- ד"ר דרור מנור

בעקבות חידוש האש המאסיבית בין מדינת ישראל לתנועת החמאס: גל של התנכלויות אנטישמיות ברחבי גרמניה בנימוק כי מדובר למעשה בנקמה על מדיניותה התוקפנית של ישראל

לאחרונה אנו עדים לגל התנכלות אנטישמי רחב היקף בעקבות המבצע הצבאי של ישראל ברצועת עזה. זאת כאשר גרמניה סובלת קשות מהשתוללות מגפת הקורונה ומכישלון מבצע החיסונים הלאומי. בערים מונסטר ובון הושלכו אבנים לעבר בתי-כנסת והוצתו דגלי מדינת ישראל בכניסה; בעיר דיסלדורף חוללה בנבזות רבה יד זיכרון לבית-כנסת שנשרף במהלך ליל הבדולח שאירע בנובמבר 1938. בינתיים עצרה משטרת גרמניה 16 חשודים, אשר טוענים שהפשעים האלה נעשו בגלל ההפצצות המאסיביות של ברצועת עזה. למרות האנטישמיות, ממשלת גרמניה מעניקה לישראל תמיכה מלאה ומגנה את המעשים הנבזיים האלה בכל תוקף.

בעקבות חידוש האש המאסיבית בין מדינת ישראל לתנועת החמאס: גל של התנכלויות אנטישמיות ברחבי גרמניה בנימוק כי מדובר למעשה בנקמה על מדיניותה התוקפנית של ישראל. משטרת גרמניה פעלה באינטנסיביות ובנחישות ועצרה בשבוע שעבר 16 חשודים בפעילות אנטישמית בשלוש ערים גרמניות. בעיר בון נעצרו שלושה אנשים שהשליכו אבנים על חלונות של בית-הכנסת בעיר ושרפו דגל של מדינת ישראל מחוץ לאותו בית-כנסת; בעיר מונסטר עצרה המשטרה 13 צעירים ששרפו דגל ישראל מחוץ לבית-הכנסת בעיר. בשני המקרים האנטישמיים החמורים הללו טענו העצורים החצופים כי החליטו לבצע את הפשעים בעקבות הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובמיוחד לאור המבצע הישראלי ברצועת עזה.

בעיר דיסלדורף הציתו צעירים חצופים אש על גבי אבן זיכרון לבית-הכנסת שנשרף שם במהלך ליל הבדולח שאירע בנובמבר 1938. מדובר באבן זיכרון חשובה ביותר. האירועים האנטישמיים החמורים הרגיזו מאוד את קברניטיה של גרמניה, ומושלים של חלק מהמדינות החליטו לתגבר את השמירה על המוסדות היהודים השונים בגרמניה. ברור כי אין להם סובלנות לשום סוג של אנטישמיות. כך נהג ארמין לאשט המכהן כמושל מדינת נורת' ריין ווסטפליה, שבה נמצאות הערים דיסלדורף ומונסטר. המושלים נאלצים למעשה לפעול בתקיפות נגד האנטישמיות, בעוד הם נאבקים במגפת הקורונה המשתוללת ברחבי גרמניה ובמבצע החיסונים הכושל שאינו מביא את התוצאות הדרושות.

ממשלת גרמניה עומדת לצדה של מדינת ישראל במהלך המבצע הנוכחי ברצועת עזה ומעניקה לה תמיכה מלאה. ממשלתה של הקנצלרית אנגלה מרקל מגנה את הירי הממושך והבלתי מוצדק של רקטות מרצועת עזה למדינת ישראל. מבחינתה, יש לישראל זכות מלאה להגנה עצמית. משרד המשפטים הגרמני ייחס חשיבות רבה למלחמה באנטישמיות ההולכת ומתגברת ברחבי גרמניה. שרת המשפטים כריסטינה למברכט הדגישה כי ההתקפות האנטישמיות הן חרפה. לדבריה, פשעים מסוג זה מראים על חוסר התחשבות איום בכבוד האדם, כאשר אזרחים בישראל נמצאים בחרדת מוות מירי הרקטות מרצועת עזה.

הקהילה היהודית בגרמניה חוששת מאוד מהאנטישמיות ההולכת ומתגברת ברחבי המדינה ומצפה כי השלטונות יפעלו נגדה בחומרה, תוך הגברת האבטחה על המוסדות היהודיים השונים. יוזף שוסטר המכהן כנשיא המועצה הכללית של יהודי גרמניה אמר לאחרונה כי המועצה מצפה לסולידריות גרמנית עם הקהילה היהודית ועם מדינת ישראל לאור האיום ההולך וגובר כלפיהן. כמו כן, המועצה מצפה כי רמת הבטיחות לפי המוסדות היהודיים השונים תעלה.

אין ספק כי ממשלת גרמניה תפעל במלוא המרץ על מנת לסכל את האנטישמיות ההולכת ומתגברת ברחבי המדינה. ברור כי עליה להקצות את מיטב המשאבים וכוח האדם כדי להילחם ביעילות בתופעות חמורות כמו שאירעו בערים בון, מונסטר ודיסלדורף. בהחלט מגיע כל הכבוד לקנצלרית מרקל ולממשלתה על התמיכה המוחלטת במדינת ישראל ובמבצע המוצלח שהיא מנהלת ברצועת עזה נגד החמאס שמנסה ללא הפסקה לפגוע באזרחיה. הפעילות של השלטונות נגד האנטישמיות ההולכת ומתגברת והבעת התמיכה המוחלטת בישראל באמצעי התקשורת באות תוך כדי מאמצים רבים שמשקיעה ממשלת גרמניה כדי להיאבק ביעילות נגד מגפת הקורונה המשתוללת, וכדי לקדם עוד יותר את מבצע החיסונים הלאומי שאינו מצליח עדיין להתרומם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *