אחרי הפסקת האש: מטח לעבר נתיבות

דיווח ראשוני: לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב עוטף עזה.  תושבים בעיר נתיבות מדוחים על יירוטים שנראו בעיר.

 

דיווח ראשוני: לפני זמן קצר הופעלו התרעות במרחב עוטף עזה.  תושבים בעיר נתיבות מדוחים על יירוטים שנראו בעיר. דובר צה"ל מסר כי: ‏זוהו חמישה שיגורים, שניים יורטו על ידי כיפת ברזל".

הבוקר דווח כי לאחר משא ומתן בין מצרים לגיהאד האיסלמי הושגה הלילה הפסקת אש.
לאחר הערכת מצב מחודשת בפיקוד העורף, באיזור הדרום ניתן לצאת לעבודה ואין מגבלה על התכנסויות ואירועים. פעילויות חינוכיות לא יתקיימו

בצה"ל הדגישו כי היעדים שהוצבו הושגו – החל מהסיכול הכירורגי של מפקד הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי בעזה, דרך הפגיעה הקשה בתשתיות הלחימה של הארגון וכלה בהרתעה והחזרת השקט. על חיסול הבכיר אמרו בצהל כי היה זה מהלך יזום שהצליח בזכות גורם ההפתעה, ותוכנן היטב במשך כחמישה חודשים בשיתוף פעולה הדוק עם השב"כ.

"הג'יהאד האסלאמי נפגע קשות בסבב", אמר דו"צ. "כ-25 פעילי טרור שעסקו בירי על ישראל סוכלו ויכולות אסטרטגיות של הארגון נשללו".

"שורת תקיפות בוצעו על תשתיות הטרור של הג'יהאד האלסאמי בעזה, באמצעות שיתוף פעולה הדוק בין אגף המודיעין, השב"כ וחיל האוויר", מסר דו"צ. "בין היעדים שהושמדו היו מתקנים לייצור אמל"ח, מחסני רקטות, חמ"לים ומנהרות. התקיפות נעשו תוך התעקשות על פגיעה מינימלית בחפים מפשע".

תת-אלוף זילברמן ציין עוד "צה"ל נותר בכוננות ובדריכות גבוהה וערוך להמשך הלחימה ככל שיידרש לכך, בעזה וגם בזירות אחרות. למרות שבימים האחרונים חלה דעיכה יחסית בהתראות על תקיפה אירנית מסוריה או ממקומות אחרים, הכוחות ערוכים לפעול מול תוקפנות גם בגזרת הצפון".

"יכולות הגא"פ נפגעו, אך הוא לא הוציא לפועל את כל יכולותיו", הבהיר דו"צ. "מה שמימש היה פחות ממה שהערכנו. יש ברשותו עשרות טילים ארוכי טווח ונלמד מדוע כמעט לא עשה בהם שימוש".

שר הביטחון החדש נפתלי בנט הביע סיפוק,"כ-20 מחבלים חוסלו ב-48 השעות האחרונות", אמר בנט והבהיר כי "בשלב זה, זה עוד לא נגמר. רק המעשים בשטח יקבעו. צה"ל יפעל בחופש פעולה מלא, ללא שום מגבלות, ומחבל שמנסה לפגוע באזרחי ישראל, לא יוכל יותר לישון בשקט, לא בביתו ולא במיטתו, ולא בשום מקום מסתור".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *