אחרי מאבקים: המדינה הכירה בפציעת בנו של מרן הגר"ש כהן

האחראים לתאונה החמורה שפגעה בנסיך ממלכת התורה טרם נמצאו, אך המדינה הסכימה להכיר במקרה כתאונה # עו"ד ארביב: "מקווה שהדבר יקל על המשפחה, אבל לא מצליח להבין למה הרשויות לא הגיעו לאחראים לתאונה אחרי יותר משנה"

לפני למעלה משנה נפצע באופן חמור נסיך ממלכת התורה, הגאון רבי אפרים כהן שליט"א, בנו של מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגאון הגדול רבי שלום כהן שליט"א. היום (שלישי) לאחר מאבק משפטי עיקש, הסכימה המדינה לראשונה להכיר במקרה כתאונה על בסיס ראיות לכאורה. ההסכמה ניתנה לבית המשפט, כשעורכי הדין המייצגים את המדינה ועוה"ד בנימין ארביב המייצג את משפחתו של מרן חתמו על הודעה משותפת לבית המשפט בנושא.

כזכור, בליל שישי, שבועיים אחרי חג השבועות אשתקד, חזר הגר"א כהן עם תלמידיו מקבר רחל וצעד לביתו דרך רחוב ירמיהו במרכז העיר ירושלים. פועלים שעסקו בעבודות בכביש באותו זמן, חיברו צינור לברז כיבוי האש הנמצא במקום, כשהצינור מתוח לרוחב הכביש. אוטובוס חולף עבר על הצינור ומתח אותו, כך שהוא התנתק בעוצמה מהברז וטבעת המתכת המוברגת בראשו פגעה בחוזקה בראשו של הרב כהן.

הרב כהן שרוי מאז במצב רפואי לא פשוט, ובהליך שיקומי מורכב, תוך שהוא נאלץ לשבות מהרבצת התורה, משאת נפשו וחשקו. אביו, מרן חכם שלום, ביקש שוב ושוב להתפלל לרפואת רבי אפרים בן יעל, בתוך שאר חולי ישראל.

חשוב להדגיש כי גם כעבור יותר משנה, טרם נמצא אחראי לאירוע. על פניו, מדובר באיתור פשוט ובהליך חקירה בסיסי. מתבקש היה שמשטרת ישראל תזמן את הפועלים לחקירה, תבין מי הורה להניח את הצינור באופן רשלני שכזה ומבלי להשגיח שכלי רכב אינם נוסעים עליו, ותפעל למצות את הדין כנדרש, ובכך גם תאפשר למשפחת הרב כהן לקבל את הפיצוי המגיע לה, כדי לאפשר לה להתמודד עם העול הרפואי הכבד.

בשיחה עם עו"ד בנימין ארביב, המתמחה בתחום נזקי הגוף, הוא שוטח את רגשותיו המעורבים בנושא: "מצד אחד, בלתי נתפס שיותר משנה חלפה והמשטרה והרשויות טרם עשו את הצעדים הבסיסיים ביותר כדי להגיע לאחראים לתאונה הנוראה הזו. מצד שני, אני שמח שאחרי עינוי דין ממושך, מכירה המדינה באחריותה – בתקווה שהדבר יקל במעט על משפחתו של הגאון רבי אפרים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *