אחרי שהילדים נרדמו: הקבינט החליט שלא לפתוח את שנת הלימודים בערים האדומות

אלפי ילדים בערים אדומות יאלצו מחר להתעדכן בבוקר כי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך וזאת אחרי שקבינט הקורונה אימץ את עמדת הפרויקטור רוני גמזו שדרש שלא לפתוח את שנת הלימודים

אלפי ילדים בערים אדומות יאלצו מחר להתעדכן בבוקר כי לא יתקיימו לימודים במוסדות החינוך וזאת אחרי שקבינט הקורונה אימץ את עמדת הפרויקטור רוני גמזו שדרש שלא לפתוח את שנת הלימודים.

קבינט הקורונה אישר הערב (שני) פה אחד כי ביישובים המסווגים "אזור אדום", פתיחת שנת הלימודים תדחה, למעט בחינוך המיוחד ולנוער בסיכון. מוסדות אלה כוללים: בית ספר יסודי, בית ספר על יסודי, גן ילדים, צהרון, קונסרבטוריון ומרכז העשרה למחוננים.

ביום חמישי צפוי להתקיים דיון נוסף בקבינט בו ידונו בהגבלות נוספות על ערים אדומות. בהתאם לזאת, בערים שעליהן יוטלו סגרים – לא יפתחו הלימודים. על היישובים הנוספים המוגדרים גם כן כאזורים אדומים יתקיים דיון באשר למתווה לפתיחת שנת הלימודים.

התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי, כבר ממחר.
"השיקולים הבריאותיים מחייבים מניעת פתיחת שנת הלימודים באזורים אדומים, ועל כן, נוכח דחיפות העניין, מוצע לעשות שימוש בסעיף האמור ולקבוע כי התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי", נכתב בהחלטת הקבינט.

הערים האדומות:
(1) דאלית אל-כרמל;
(2) טירה;
(3) עין מאהל;
(4) עמנואל;
(5) כפר קאסם;
(6) עספיא;
(7) לקיה;
(8) בין ג'ן;
(9) מעלה עירון;
(10) אעבלין;
(11) כפר ברא;
(12) ג'לג'וליה;
(13) כפר עזה;
(14) אל-בטוף;
(15) כעביה-טבאש-חג'אג'רה;
(16) ג'דיידה-מכר;
(17) אום אל-פחם;
(18) ג'ת;
(19) טבריה;
(20) ביתר עילית;
(21) כפר כנא;
(22) רכסים;
(23) זמר;

בתום דיון סוער, קיבלו השרים את הצעת הפשרה של ראש הממשלה נתניהו שאמר: "אנחנו עושים דבר שלא עושים בעולם ופותחים את מערכת החינוך. אני מציע לסגור בערים האדומות עד יום חמישי ואז לערוך חשיבה מחודשת בהתאם לנתוני התחלואה העדכניים".

השר גלנט, שאיננו חבר בקבינט הקורונה המצומצם, אמר בדיון: "לקחנו בחשבון שתהיה עלייה בתחלואה ובכל זאת נערכנו לפתיחת כל בתי הספר. השקענו כסף כדי לאפשר את זה ולא להיבהל. אנחנו משדרים פאניקה. בתי ספר לא מובילים הדבקה, אלא משקפים הדבקה. הבעיה היא באירועים. אני מקווה שאין פה מניעים לא ענייניים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *