אחרי שהתקמצן: ליברמן הציג את תכנית הסיוע לעצמאים

‏שר האוצר ליברמן בסיעה- נעניק סיוע לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור של עד 60 מיליון שנפגעו בלפחות 35% בינואר ופברואר. הפיצוי יהיה בסכום של עד 600,000 ש״ח.

‏שר האוצר ליברמן בסיעה- נעניק סיוע לעסקים קטנים ובינוניים עם מחזור של עד 60 מיליון שנפגעו בלפחות 35% בינואר ופברואר. הפיצוי יהיה בסכום של עד 600,000 ש״ח.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בישיבת סיעת ישראל ביתנו כי "למלחמה באוקראינה יהיו השלכות כלכליות על מדינת ישראל ועל כל העולם". עוד הוסיף שר האוצר ואמר כי "לגבי המשק הישראלי, בדקנו את המלאים, אנחנו במצב טוב אין מקום לדאגה. מצב הכלכלה טוב וככה צריך להמשיך". בנוסף, אמר ליברמן כי גיבש מתווה לסיוע לעסקים קטנים ועצמאיים.

שר האוצר התייחס גם להשפעות המלחמה ברוסיה. "אנחנו כמדינת ישראל נעניק משתדלים להעניק סיוע הומניטרי מקסימל, גם לקהילות יהודיות וגם ללא יהודים שנמצאים באוקראינה. הסיוע שמעניקה מדינת ישראל לישראלים הנמצאים באוקראינה – אין לזה משהו דומה בשום מקום בעולם, אף מדינה לא משקיעה את אותם מאמצים לסייע לאזרחים שלה".

השר ליברמן המשיך: "ברור שלמלחמה הזו יהיו השלכות כלכליות, לא רק על מדינת ישראל אלא על כל העולם. אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט שהגיעו ל-104.9 דולר, אנחנו רואים תנודות בשווקים בבורסות בעולם, עליות במחירי הסחורות, עליות חדות בחיטה בפחם וכן הלאה. אני שומע הרבה קריאות להוריד, אבל אני אומר לא – לאט, לאט. אנחנו חייבים לחכות שהמצב יתייצב, להתחיל כרגע לנקוט בכל מיני צעדים זה כמו באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד שמישהו יבקש לעשות טיח. קודם צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים.

"לגבי המשק הישראלי אנחנו בדקנו את כל המלאים, אנחנו נמצאים במצב טוב ואין שם מקום לדאגה. רק כי לסבר את האוזן, ההכנסות ממס בפברואר 2022 עומדות על כ-8.5 מיליארד שקל. לצורך השוואה ב-2019 טרום הקורונה, זה גידול של 27.4%. מצב הכלכלה הוא טוב וכך צריך להמשיך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *