אחרי 5 שנים: הרב שהזהיר מתוקף הילדים זוכה מלשון הרע

הרב יעקב הורוביץ, רב חרדי מארה״ב שנאבק בתוקפי הילדים בקהילות חרדיות ברחבי העולם, זוכה בימים האחרונים מתביעת לשון הרע בסך 200 אלף ש״ח שהגיש נגדו פדופיל חרדי מורשע. התביעה הוגשה בעיקרה בגין פרסום בו עודד הרב להתייחס אליו כ"אל טרוריסט עם מצ’טה". בכך מגיעה לסיומה סאגה משפטית בת חמש שנים, במהלכה ניסה אף למנוע מהרב לקיים הרצאות על מוגנות לילדים בקהילה החרדית ולהוציא נגדו צווי הרחקה.

בפסק הדין קבעה שופטת בית משפט השלום בירושלים מיכל הירשפלד, כי הפרסום המרכזי של הרב הורוביץ כנגד התוקף יונה ויינברג הינו אמת מחד ומאידך כולל אף הבעת דעה בתום לב ולכן דינה של התביעה המרכזית להידחות. לצד זאת, ציינה הירשפלד כי השתכנעה שהרב "חש כחדור שליחות ציבורית", זאת לאחר "שנחשף למקרים רבים של פגיעה מינית בקטינים, שלטענתו אף שלחו יד בנפשם", ולאור זאת "ראה במי שביצע פגיעות שכאלה, כמי שרצח את נפשם של הקטינים".

לצד הזיכוי בסעיף התביעה המרכזי, השופטת חייבה את הרב בתשלום מינימלי של 3,000 ש״ח פיצויים לבוז על שני פרסומים אחרים, לפיהם, ויינברג חילק לילדים סוכריות ללא הכשר וכי ויינברג הינו עבריין נמלט. בקביעת גובה הפיצוי מציינת השופטת כי התביעה בגין הפרסום המרכזי "שהוא אולי המשמעותי והחמור (…) מכולם – נדחתה", וכמו כן, התרשמה שהרב פעל מתוך "מניע אלטרואיסטי שבבסיסו דאגה כנה לשלום הציבור, בין השאר בהתחשב בכך שבניגוד למקום בו ביצעו את מעשיהם, עברייני מין יהודים שעולים ארצה על פי חוק השבות, אינם נתונים לכל מגבלה בישראל".

התובע יונה ויינברג הינו חרדי אמריקאי שעלה לישראל בסוף 2014 והתגורר בשכונה החרדית הר נוף. חמש שנים בטרם עלה לישראל הורשע ויינברג בעבירות בשני קטינים אותם הכין לבר המצווה ונגזרו עליו 13 חודשי מאסר, מתוכם ריצה 11 חודשים. עם היוודע דבר עלייתו של ויינברג ארצה והתיישבותו בשכונה חרדית, החל הרב הורוביץ להזהיר מפניו. באחד הפרסומים שעמד במרכזה של התביעה צייץ הורוביץ בחשבון הטוויטר שלו: "תושבי הר נוף, יונה ויינברג הינו עבריין מין מורשע בדרגה 3!!! התייחסו אליו כאל טרוריסט עם מצ’טה".

לאחר קבלת פסק הדין הרב הורוביץ סיפר כי בכוונתו להמשיך ולהתריע מפני פדופילים ועברייני מ בקהילה החרדית. "התורה מצווה עלינו ‘ונשמרתם מאוד לנפשותיכם’, מוטלת עלינו חובה קדושה להזהיר מפני פדופילים ועברייני מין, כדי שלא יפגעו בנפשות של ילדינו. אני שמח מאוד שבית המשפט הכיר בזכות להמשיך בפעילות הזאת". הרב הורוביץ הוסיף כי "הגיע הזמן שיוקם בישראל מאגר משפטי של עברייני מין שעולים ארצה מטעם חוק השבות, כדי שהרשויות הרלוונטיות יוכלו לפקח עליהם". הורוביץ פעיל מזה 15 שנה בתחום המוגנות המינית של ילדים בקהילות חרדיות ברחבי העולם. במסגרת זו, הרב הוציא לאור ספר מיוחד בתחום לילדים בארבע שפות שהפך לרב מכר והגיע עד היום ללמעלה מ-120 אלף משפחות חרדיות ודתיות.

מעורך הדין יצחק בם, שייצג את הרב הורביץ, נמסר כי "יונה וינברג הוא פ נקלה ומסוכן שהורשע בפגיעה בקטינים. עם הצדיקים מדקדקים כחוט השערה ולאחר שבית המשפט דקדק עם הרב הורוביץ כחוט השערה וקבע שחלק מן הפרסומים לא היו מדויקים, הוא פסק לויינברג פיצויים לבוז בסכום פעוט שמשקף את הסלידה לה ויינברג ראוי. הקביעה שמותר לומר על פדופיל מסוכן שראוי להתייחס אליו כאילו היה מחבל עם מצ'טה היא חשובה ואנו מברכים עליה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *