אחר דחיית הפגישה: ביידן ובנט ייפגשו לפני כניסת השבת

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחחו אתמול עם בנט, לאחר דחיית הפגישה, הנשיא ביידן אמר לרה"מ, כי הוא מצפה לפגישתם שתיערך היום בצהרי

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שוחחו אתמול עם בנט, לאחר דחיית הפגישה, הנשיא ביידן אמר לרה"מ, כי הוא מצפה לפגישתם שתיערך היום בצהרים, בשעה 17:30, לפני כניסת שבת בישראל. בערוץ 20 הודיעו כי לא ישדרו את הטקס בגלל חשש לחילול שבת של אנשי הצוות.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, התקשר אמש (ה'), לראש הממשלה, נפתלי בנט. בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל, הביע ראש הממשלה את תנחומיו העמוקים בעקבות האירועים וציין, כי ישראל משתתפת בצערה של ארה"ב. "אנו עומדים לצדכם בשעה קשה זו כפי שארה"ב עומדת לצד ישראל לאורך השנים", אמר רה"מ לנשיא.

הנשיא ביידן הודה לראש הממשלה על שגילה הבנה כלפי השינוי במועד פגישתם נוכח האירועים באפגניסטן.

עוד הוסיף הנשיא ביידן, כי הוא מצפה לפגישתו עם ראש הממשלה שתיערך מחר.

המצב רוח של מיסטר פרזינדט נמצא במעמקי האדמה. ביידן לא יהיה מורכז ובכלל יתקשה לתמרן בין המשבר בקבאול לדרישות שיציב בנט אם בכלל. בנט גם יצטרך לשהות עד יום ראשון בארצות הברית בגלל דחיית הפגישה. ישיבת הממשלה בוטלה בעקבות כך

מי שנטל אחריות לפיגוע הוא ארגון "המדינה האיסלאמית בחורסאן", השלוחה האפגנית של דאעש שמתחרה בטאליבן.

הנשיא ביידן, דיבר הלילה בקול חנוק מדמעות, בנאום לאומה איים הלילה על אנשי דאעש: "אנחנו לא נסלח. אנחנו לא נשכח. נצוד אתכם ונגרום לכם לשלם". לדבריו, "טרוריסטים לא ירתיעו אותנו. נמשיך במשימתנו".

ברשתות החברתיות פורסמו סרטוני זוועה מהפיגוע, שבהם נראה היטב הכאוס ששרר בנמל התעופה . "ראיתי חלקי גופות עפים באוויר כמו שטורנדו מעיף שקיות ניילון", אמר עד ראייה אפגני. "המים שזרמו בתעלת הביוב הפכו לדם". אדם אחר סיפר שהיה קרוב למחבל שהתפוצץ: "גברים, נשים וילדים צרחו. ראיתי פצועים רבים מועמסים לכלי רכב פרטיים ונלקחים לבתי החולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *