איחוד בשמאל: מסתמן איחוד בין העבודה למרצ

בפגישתם אתמול הגיעו ראשי מרצ ומפלגת העבודה להסכמות בכל הסוגיות העקרוניות ומסתמן איחוד בין המפלגות סלולה. ומה עם ברק?

מפלגות השמאל נערכות במרץ לאיחוד, כך עולה מהדיווחים בעקבות פגישת יו"ר מפלגת העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, עם מקבילו מ'מרצ', חבר הכנסת לשעבר ניצן הורביץ.

בתום הפגישה בין השניים נמסר כי השניים מסכימים ביניהם בכל הסוגיות העקרוניות ומסתבר שהדבר יסלול את הדרך לאיחוד בין המפלגות, בין אם כסיעה משותפת ובין אם בריצה כבלוק טכני.

נזכיר כי גם במרצ וגם במפלגת העבודה עלו קולות הקוראים לאיחוד בין המפלגות עוד לפני הבחירות הקודמות, ואולם בשתי המפלגות היו גם מתנגדים למהלך במגמה לשמר את ייחודיותה של כל מפלגה. כעת, עם החלפת ראשי שתי המפלגות נראה שרוח הדברים השתנתה והשיח על איחוד עתידי הופך יותר ויותר רלוונטי.

יצוין כי השניים צפויים לבחון גם אפשרות לבחון חבירה למפלגתו החדשה של אהוד ברק, 'ישראל דמוקרטית'. נזכיר כי ברק הכריז לא פעם על נכונותו לוותר על המקומות הראשונים למען איחוד שכזה, ואולם יתכן והפרסומים התקשורתיים סביב התנהלותו וקשריו עם ג'רמי אפשטיין עשויים לפגוע בסיכוייו להשתלב במפלגת שמאל מאוחדת, והדברים יוכרעו בשלב מאוחר יותר ובהתאם לאופן בו יתקבלו הדיווחים על ברק בציבור הישראלי.

יצוין כי ברק הבהיר אתמול כי בכוונתו לתבוע את העיתון הבריטי שהציג את תמונתו כשהוא נכנס לאחוזתו של אפשטיין בפנים מכוסות תוך רמיזות לכך שבהיותו אדם נשוי הוא נכנס למקום בו התנהלו זמן קצר לאחר מכן מסיבות מפוקפקות עם איל ההון המואשם בסחר בקטינות. ברק דחה את הטענות מכל וכל וקבע כי מדובר ברמיזות מרושעות וכי העיתון ישלם עליהן בבית המשפט. כעת נותר לראות כיצד יגיב הציבור הישראלי בסקרים להאשמות המוטחות בברק, ובהתאם ייקבע האם הוא מהווה נכס אולקטוראלי או שמא להיפך.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *