אייפונים ודייטים: כך פגעה הקורונה בבחורי הישיבות

בחורי ישיבה מודים באוזנינו כי הקורונה הצליחה לשבש את סדר יומם של חלק מבני הישיבות שפשוט ישבו במשך חודשים ללא מעש, איש חינוך: "המשגיחים בישיבות צריכים להיות מודעים לכך – ולטפל בכפפות של משי בסיפורים החדשים"

לאחר חודשים של חופשה בבין הזמנים, חזרו רוב בני הישיבות להיכלי הישיבות על מתווה הקפסולות שהנהיג 'ועד הישיבות' בהוראת גדולי ישראל. רוב מניינו ובנו של עולם התורה חזרו לשגרת הלימודים; לשטייגען,להוויות אביי ורבא, אך יחד עם זאת, המצב בעולם הישיבות מדאיג הורים ומחנכים רבים שחוששים לעתידם הרוחני של ילדיהם.

בחור ישיבה הלומד באחד מישיבות הדגל הליטאיות מודה באוזנינו כי הקורונה הצליחה לשבש את סדר יומם של בני הישיבות שפשוט ישבו במשך חודשים ללא מעש. "מה יעשה הנער ולא יחטא? יש בחורים שקנו אייפונים ונחשפו לתכנים שאינם הולמים", מודה שמעון תלמידי ישיבה, ישראל, בחור ישיבה נוסף טוען שמרוב שעמום ישנם בחורים שיצאו ל"דייטים" בלי שדכנים ושדכניות, חלקם התארסו אחרים ממשיכים לשמור על קשר בווטסאפ" .

"אני שמרתי על עצמי והתפללתי על החולים הקשים, היו גם חברים שהתחזקו והבינו כי הקב"ה דורש מאיתנו להתעורר, אבל היו כאלו שניצלו את ימי החופשה לבטלה שהביאה לידי עוון".


איש חינוך ידוע מודה בשיחה עם 'אקטואליק' כי במידה והקורונה תמשיך להתפשט בחורים רבים יכולים לפרוק עול, "יש תחושה של הפקרות, אין מישהו שמפקח על אותם בחורים שיכולים להידרדר מבחינה רוחנית במידה והגל השני יכה בעוצמה בישראל. לדבריו, "המשגיחים בישיבות שלא כל כך מודעים לעניין צריכים לטפל בכפפות של משי באותם בחורים."

אותו איש חינוך מציע להקים ועדת רבנים שתדון בבעיות החדשות שצצות במהלך ימי הקורונה במטרה לצמצם ולמזער ככל שניתן את הנזקים הרוחניים שיצרה הקורונה.

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הודיה

    ה'ישמור רק לא זה בבקשה הבחורים אנחנו צריכים אתכם בבקשה תשמרו על עצמכם בבקשה הרב"ה תסלק את הקורונה מעלינו אם לא למינימום אז למען הבחורים ישיבות שנמצאים בסיכון גבוה

    אוהבת בחורי ישיבות |
    הגב
  2. שעת הדחק

    ….למגיב 2..איך אתה רוצה שיענקי קנייבסקי יפציץ את כל האתרים החרדיים.בסיפורי יחצנות מרחוב רשב"ם..בלי אייפון..בודאי שם בפתח בית הסבא שלו..שלט להכנס עם מכשיר..טמא..כדי שאף אחד..לא יגנוב לו סקופים מהבית..זה עולה הרבה כסף..קופת המשפחה ריקה.צריך הרבה רובלים..

    חצקל |
    הגב
  3. חלומות

    …..דייי להאשים את הנגיף..תמיד בחורי ישיבות הסתובבו עם אייפונים.וגם בקהילות הכי..קפדניות.. בחורים קנו..כשר..וגם רגיל.. אגב..הרבה מאלה שפגעו בילדים וילדות.ובניהם רבונים מיוחסים לא היה להם אייפון..כמו מורון המשגיח הרב הצדיק נפתלי מקלב ממקורבי רשב"ם..וגם לשר התיירה יענקי קנייבסקי יש אייפון.ומסתכל בו ליד הסבא שלו..אבל בכניסה לבית…יש שלט גדול..אויי וויי אסור להכנס עם מכשיר טמא..נו נו..דיי לצביעות..לא קורונה ולא כלום.מי שרוצה לקנות מכשיר כזה.לא יעזור אף אחד.ומי שחושש על עצמו לא יקח מכשיר כזה…אגב ..הזכרתם..איש חינוך.הו הו איש החינוך הידוע הברברי והמושחת מוטקע בלוי..גם לו יש אייפון.בהוראת מרנן ורבנן.והוא הסמל לליטאים..ראש משמרת הפריצות וההפקרות..נו נו..איש חינוך של משה גפני..רואים את הפירות….

    המשגיח מקלב |
    הגב