אין יוצא ואין בא: סגר הרמטי על בני ברק

הממשלה אישרה את התקנות שיאפשרו להכריז על הגבלת כניסה ויציאה מאזור מסוים, במקרה של התפשטות קורונה.

הממשלה אישרה את התקנות שיאפשרו להכריז על הגבלת כניסה ויציאה מאזור מסוים, במקרה של התפשטות קורונה.

השר ארדן הביא הערב להצבעת הממשלה, תקנות חדשות שיאפשרו להילחם בהתפשטות הקורונה באזורים בהם התחלואה גבוהה. התקנות ייכנסו לתוקף באופן מיידי.

בכך ,נדמה כי העיר בני ברק תכנס לסגר בעקבות עליית שיעורי התחלואה שמתקרבים ל-1000.

בינתיים, עלה מספר החולים בקורונה בארץ ל-6,857. 108 חולים מאושפזים במצב קשה, מהם 87 מונשמים. מספר המחלימים זינק היום ב-75 והוא עומד על 338.

הוחלט לקבוע חובת בידוד של 14 יום במקום ייעודי לבידוד מטעם המדינה לחוזרים מחו״ל שאין באפשרותם לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריהם או במקום אחר.

עוד נקבע, כי רופא מחוזי או רופא ראשי של קופת חולים רשאי להורות לאדם המצוי בבידוד שאינו חוזר מחו״ל כי ישהה במקום לבידוד מטעם המדינה, אם מצא כי לא ניתן לקיים את תנאי הבידוד בבית מגוריו או במקום אחר.

תנתן אפשרות להגיש השגה ועתירה כנגד ההחלטות בדבר מקום השהיה בבידוד כאמור.

המדינה תספק למי שמצוי בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה מוצרי מזון ומוצרי נקיון.

במסגרת התקנות נקבע כי חוזר מחו״ל או אדם המצוי בבידוד, אשר הפר הוראת רופא לשהות בבידוד מטעם המדינה – עובר עבירה בגינה ניתן להטיל עליו קנס מנהלי בגובה 5000 ש"ח.

• תקנות שעת חירום (אזור מוגבל) –

הממשלה תהיה רשאית להכריז על אזורים מסויימים בהם יש אינדיקציות לתחלואה משמעותית וקצב הדבקה גבוה של נגיף הקורונה כ״אזורים מוגבלים״.

הצעדים יאפשרו להגביל את תנועות הציבור בכניסה לאזור המוגבל וביציאה ממנו, אף מעבר להגבלות הכלליות שנקבעו בתקש״ח (הגבלת פעילות), לצורך שמירה על בריאות הציבור.

• קביעת העיר בני ברק כאזור מוגבל לפי תקנות שעת חירום –

בהתאם לתקנות שעת החירום אותם אישרה הערב הממשלה, הוחלט להכריז על השטח המוניציפאלי של העיר בני ברק כאזור מוגבל.

• הממשלה החליטה על הקמת ועדת שרים בראשות ראש הממשלה שתוסמך להכריז על אזור כ״אזור מוגבל״ במסגרת המאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *